תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

אבחון מרחוק של מועמדים לעבודה לא חייב להיות מורכב - איך עושים זאת נכון?

חדר בריחה וירטואלי, ראיון מקוון מותאם אישית ודוח אינטגרטיבי שמתבסס גם על בינה מלאכותית. האבחון המקצועי מרחוק משתכלל ומנצל את היתרון הטכנולוגי של העולם הדיגיטלי (ביג דאטה, machine learning, ניתוח שפתי וכו'). "כלי האבחון הדיגיטליים שקולים לבדיקות הדמיה רפואיות שמסייעות לרופאים לקבל החלטה טובה יותר"

אבחון מקוון. "התהליך הופך נעים יותר" / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
אבחון מקוון. "התהליך הופך נעים יותר" / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף אדם מילא

אחד התהליכים המשמעותיים ביותר בגיוס עובדים חדשים הוא תהליך האבחון שלהם. מחשבה רבה מוקדשת לו. הוא כולל הערכות פסיכולוגיות, מבחני דינמיקה קבוצתית, ראיונות מקצועיים ואישיים ועוד. בשנים האחרונות, עוד לפני משבר הקורונה, חלה מגמה שבמסגרתה תהליך האבחון עובר להיות מקוון ומרחוק. אילו יתרונות יש לתהליך האבחון מרחוק וכיצד הופכים אותו ליעיל ומדויק יותר?

את ההליך המקוון ניתן לערוך בצורה מהירה ויעילה יותר, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. "אבחון מקוון בתהליך קבלת עובד לעבודה הוא לא העתק-הדבק של אבחון פיזי. הוא מתוכנן לנצל את היתרונות של הטכנולוגיה, לחזק את התהליכים המדידים ולהתגבר על הסובייקטיביות של ראיון פנים מול פנים", מסביר נמרוד בצר, מנכ"ל חברת "אדם מילא", המתמחה באבחון ומיון מועמדים. "לקחת תהליך ופשוט לבצע אותו בצורה מקוונת, מרחוק, בלי להתאים אותו לעולם הדיגיטלי, זה פספוס. יש עולם שלם של כלים, מבוססי אינטליגנציה מלאכותית, משחקיות ואנליזה שמעניקים לתהליך האבחון המקוון כוח. כמובן שתנאי הבסיס הוא שמירה על כל האיכויות המקצועיות שהיו לנו קודם", הוא מוסיף.

האינסטינקט הראשוני העולה במחשבה על תהליך אבחון מקוון, במקום זה הפיזי הוא איבוד המגע האנושי אולם בביצוע נכון ושימוש מושכל בכלים טכנולוגיים נוספים היעילות והדיוק של האבחון משתפרים. הוא מסביר כי הראיון עם המועמד, שנחשב למרכזי בתהליך האבחון, עשוי להיות מוטה. "כל מראיין, גם המקצועי ביותר, עשוי להיות מושפע מההטיות הסובייקטיביות באבחון שלו. שימוש בפלטפורמה אחידה של ראיונות מקוונים והטמעת כלים דיגיטליים בתוך התהליך, מסייעים להפוך את התהליך לאובייקטיבי ומבוסס מאי פעם", מדגיש בצר.

לדבריו, כלי האבחון הדיגיטליים שקולים לבדיקות הדמיה רפואיות שמסייעות לרופאים לקבל החלטה טובה יותר ולאבחן בצורה מדויקת את המטופל בנוסף לבדיקה הגופנית. "באמצעות השימוש בטכנולוגיה, ניתן להעביר את המידע למאגר נתונים שמאפשר לנו לבצע ניתוחים נוספים: השוואה של המועמד ביחס למועמדים אחרים, לעובדים קיימים בחברה, למועמדי עבר שהתראיינו ועוד הרבה סוגי אנליזות. בדיוק כפי שהרופא מקבל החלטה, גם כאן איש המקצוע הוא זה שמקבל את ההחלטה: ועכשיו יש לו עושר רב של מידע מדויק ואינטגרטיבי", מסביר בצר.

נמרוד בצר, מנכ"ל חברת "אדם מילא" / צילום: באדיבות אדם מילא
 נמרוד בצר, מנכ"ל חברת "אדם מילא" / צילום: באדיבות אדם מילא

"אדם מילא היא חברה שעובדת במגוון שווקים בעולם. ברוב מדינות אירופה, באמריקה הלטינית, במזרח הרחוק וכמובן בישראל. בחו"ל אנחנו עובדים בשיטת האבחון מרחוק זמן לא קצר ולפני ארבע שנים החלטנו להתחיל מהלך אסטרטגי דומה גם בישראל. התכנון המקורי היה להעביר את האבחונים של כ-1,000 לקוחות מרכזיים בישראל לאונליין עד 2022, אבל אז באה הקורונה ומה שתיכננו לעשות בשנתיים, עשינו באופן מואץ בשבועיים".

לפרטים על פתרון טכנולוגי לאבחון וגיוס עובדים מרחוק הקליקו כאן>>

משחק בקבוצות, זיהוי אנומליות בראיונות

בצר מספר כי תהליך האבחון המקוון של אדם מילא כולל שורה של מבחנים שניתן לבצע את כולם מרחוק ובסופם המידע מנותח ע"י איש מקצוע. "בנוסף, חלק מהדוחות מתקבלים על בסיס מערכת AI חכמה הנשענת על מאגר דאטה ענק שצברנו במהלך השנים", הוא מוסיף כי "יש יכולות שלקחנו מעולם האבחון הפיזי אך המתודולוגיה שונה לחלוטין. למשל, מבחן הדינמיקה הקבוצתית, שהרבה מועמדים לא מחבבים, מתבצע כיום כחלק מחדר בריחה וירטואלי; כן נעשה שימוש ב-AI כחלק מתהליכי הראיונות השונים, ואף ניתן לבקש באופן אוטומטי מהמועמד להרחיב בנושאים שעלו כחריגים בכלי אבחון אחרים".

על שתי הדוגמאות האחרונות, חדר בריחה והראיונות השונים, בצר מבקש להרחיב: "כשרואים אדם פועל בתוך קבוצה, זה אומר עליו הרבה. אבל רוב המועמדים לא אוהבים את הדינמיקה הקבוצתית שלעתים יכלה להיות באווירה תחרותית ומאיימת. במקום זאת, פיתחנו חדר בריחה וירטואלי שמאפשר לנו להכניס פנימה פסיכולוג שמשקיף על המועמדים שמשחקים. הם נכנסים אונליין וממש כמו בחדר בריחה רגיל - יש משימות וחידות שצריך לפתור יחד. כקבוצה, הם נדרשים לעבור מחדר לחדר כשבכל פעם רמת הקושי עולה. הרעיון הוא לקחת את העולם של משחקים חוויתיים, שמותאם למרחב וירטואלי, וליישם אותו על תהליך של דינמיקה קבוצתית. בסוף, כמובן, יש מדדים כמותיים על הביצועים של כל שחקן/מועמד במשימה".

במסגרת הראיונות השונים הנערכים במהלך האבחון נעשה שימוש  ב"Veritas Live", כלי המנטר ומנתח את ממצאי האבחון הפסיכולוגי, ועל בסיס ממצאים אלו מציג למועמד שאלות אדפטיביות הרלוונטיות אליו, וזאת באמצעות AI. מדובר בתהליך מתוחכם, מעמיק ואף הוגן יותר כלפי המועמדים.

זמן המיון מתקצר, התהליך נעים יותר

יתרון נוסף של תהליך המיון מרחוק, במידה ונעשה היטב, מתייחס לקיצור הזמן ולהפיכת התהליך לנעים יותר. "מצד החברה, מדובר בתהליך מהיר יותר, לא צריך לחכות ולתאם עם המועמדים", אומר בצר. "יש תפקידים בהם החיסכון בזמן המיון יכול להגיע לעשרות אחוזים, ובנוסף יש עלייה משמעותית באחוזי ההתייצבות של המועמדים לאבחון, ביחס לימי האבחון הפרונטלי".

גם מצד המועמדים, הוא מסביר, לאבחון נכון מרחוק יש יתרונות, כאשר התהליך נעשה נוח יותר: "לא צריך להגיע לסביבה חדשה ולא מוכרת ולהיות בלחץ, אפשר לעשות את האבחון מסלון הבית. חלק מהאבחון א-סינכרוני וניתן לבצע אותו בזמן שמתאים למועמד. להתחיל, למשל, בבוקר, אחרי שהילדים יוצאים לבית הספר ולהמשיך בערב, אחרי שהם ישנים; לא צריך לחפש חנייה ולא מטרטרים את המועמד. זה בעיני תהליך הרבה יותר מכבד".

מנגד, אחד מהחששות שעולים מצד חברות בנוגע לאבחון אונליין, נוגע לשמירה על טוהר הבחינות. "רמאויות, התחזות, אפילו העתקות - אנחנו מודעים לכל הסיכונים האלה ונלחמים בהם", מסביר בצר. "הטכנולוגיה מסוגלת לתת לכך תשובה. אנו משתמשים בצילומים של הנבחנים, בזמן אמת ואפילו בהפתעה, מנתחים באמצעות בינה מלאכותית את התגובות של המועמד, מזהים אם אנשים נכנסים לפריים, אם יש קולות רקע, תנועות עיניים חשודות ועוד.

"בשורה התחתונה, כשהחלטנו לפני חמש או שש שנים להיכנס לעולם של אבחון מרחוק, הכרנו בפוטנציאל של המפגשים הווירטואלים שיצרה הרשת ושל הכלים שנותנים לנו מידע מדויק ומהימן יותר", מסכם בצר.

לפרטים על פתרון טכנולוגי לאבחון וגיוס עובדים מרחוק הקליקו כאן>>