תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

גרים על הקו הים או בקרבתו? כך תשמרו על הריהוט למרפסת ולחצר מפני פגעי מזג האוויר

רבים חולמים על מגורים בקו ראשון לים או בסביבת החוף עם מרפסת או חצר מאובזרת ומסוגננת בריהוט גן • אולם לצד הקרבה האטרקטיבית למים - חייבים להביא בחשבון את האקלים המקומי שעשוי להסב נזקים לריהוט ולאקססוריז • טום כהן, מנכ"ל חברת William Marcello, המציעה ריהוט חוץ יוקרתי, מסביר כיצד לבחור נכון רהיטי OUTDOOR לטווח ארוך ומהן המגמות העכשוויות בתחום

עיצוב: וולפגנג פיצ'לר, אוסטריה / צילום: באדיבות וויליאם מרסלו
עיצוב: וולפגנג פיצ'לר, אוסטריה / צילום: באדיבות וויליאם מרסלו

הכתבה בשיתוף וויליאם מרסלו

הבריזה הנושבת, השקיעות הרומנטיות, רחש הגלים - מגורים ליד הים מספקים איכות חיים למי שאוהב את הנוף ואת החוף, במיוחד בישראל המציעה סצנת חופים פעילה, טיילות מטופחות וחולות זהובים. נכסים הקרובים לים נחשבים לנחשקים במיוחד בזירת הנדל"ן, כאשר רובם מצוידים במרפסות רחבות ידיים וחצרות מושקעות, אותן נהוג לאבזר בריהוט חוץ מסוגנן לרגיעה מול הכחול העמוק ולאירוח בסטייל.

אולם לצד היתרונות של תפאורה ייחודית וקרבה אטרקטיבית למים, יש לקחת בחשבון את האתגרים הייחודיים שמציבה סביבת החוף עבור רהיטי הגן הנחשפים לאוויר הים המלוח. תנאי השטח באזור הים עשויים להסב נזקים שונים ובלאי מתמשך שיגרמו לדהייה של הריפוד, סדקים, ריקבון, עיוותים או התנפחות של הקונסטרוקציה ולקצר באופן משמעותי את 'תוחלת החיים' של הרהיטים היפים אותם בחרתם להציב לאור שקיעה.

לדברי טום כהן, מנכ"ל חברת וויליאם מרסלו (William Marcello), המציעה ריהוט חוץ יוקרתי של מותגי עילית אירופאיים בהתאמה אישית, חשוב להקפיד על סוג הריהוט הנרכש עבור בתים ודירות בקו הראשון לים; עליו להתאים לתנאי מזג האוויר האופייניים לאקלים הים תיכוני ולאזור החוף הנתון תחת שמש קופחת, רוחות עזות שנעות במהירות ומליחות מייבשת. כשהחשש הגדול הוא מפני קורוזיה והתפרקות הדרגתית של הריהוט.

עיצוב: רסמוס פאלקנברג, דנמרק / צילום: באדיבות וויליאם מרסלו
 עיצוב: רסמוס פאלקנברג, דנמרק / צילום: באדיבות וויליאם מרסלו

"ריהוט לא איכותי עשוי להישחק ולהירקב. לכן ההמלצה היא לבחור רהיטים אשר עשויים מחומרים עמידים במיוחד לאזורים בעלי מליחות גבוהה והינם בעלי קונסטרוקציה העשויה מחומרי גלם חזקים אשר נחשבים ליקרים יותר, אך ייראו טוב למשך שנים. עליהם גם להיות חסינים בפני מים ולהתמודד מיטבית עם רוח, מלח וחול". בין החומרים הללו, ממשיך ומסביר כהן, ניתן למצוא אלומיניום או נירוסטה בדרגות שונות שמגדירות את עמידותה, למשל נירוסטה 304 ונירוסטה 316 שנחשבת לחזקה יותר. כאשר ההבדל בין שני הסוגים הוא שלנירוסטה 316 מתווסף מוליבדן 316 (יסוד כימי) שמקנה לה עמידות גבוהה יותר בפני קורוזיה.

"אלומיניום ונירוסטה 316 מסוגלות לעמוד גם בטמפרטורות קיצוניות בעונות הקיץ והחורף האופייניות לים. הנירוסטה אינה מחלידה, והן את האלומיניום והן את הנירוסטה ניתן לעצב במגוון ווריאציות להשגת המראה המבוקש. שתיהן גם דורשות תחזוקה נמוכה", מחדד כהן.

לפרטים וייעוץ על ריהוט Outdoor למרפסת ולחצר הקליקו כאן>>

- מה לגבי מי שמחפש מראה כפרי יותר למרפסת או לחצר?
"לאלו אני ממליץ על עץ טיק בדרוג גבוה, שנחשב לכוכב עולה בריהוט חוץ לבתים הסמוכים לחוף. הוא מציע עמידות גבוהה בפני אור השמש ללא התחממות יתרה וכן מראה כפרי ציורי. מדובר בעץ קשה המצטיין במבנה צפוף עם תכולת שמן גבוהה ונעשה בו שימוש רב בבניית יאכטות. זאת בשל היכולת שלו להתמודד עם מי אוקיינוס מלוחים. רהיטים מעץ טיק יחזיקו מעמד זמן רב. לטיק גם דרגות שונות, אצלנו, בוויליאם מרסלו, אפשר למצוא ריהוט מטיק בדירוג A המצביע על כך שהרהיט מיוצר מהליבה של העץ ומכאן החוזק העוצמה שלו, כמובן שכל היצרנים שלנו מחזיקים בתו תקן ירוק לכריתת עצים FSC - העץ לא נכרת לפני שמלאו לו לפחות 15 שנה ומייד אחרי הכריתה נשתל עץ חדש".

עיצוב: סטודיו 9&13 דיזיין, אוסטריה / צילום: באדיבות וויליאם מרסלו
 עיצוב: סטודיו 9&13 דיזיין, אוסטריה / צילום: באדיבות וויליאם מרסלו

- אילו בדים מומלצים לריהוט גן בקו הים?
"ההמלצה היא לבדים עמידים בפני קרני UV שניתן לכבס ובדים דוחי עובש. אנחנו עובדים עם בדי 'Sunbrella' ובדים איכותיים אחרים. בעיני הישיבה עליהם נוחה ואיכותית כמו בריהוט פנים והריהוט לא פחות איכותי מריהוט פנים אם לא יותר. ובכל מקרה, אני ממליץ לכסות את הריהוט בתקופות בהן מתחוללות ליד הים סופות חול וגשמים".

לתכנן את המרחב מוקדם ככל האפשר

ההיצע והמגוון של ריהוט הגן מאפשר מצד אחד לרהט את המרחב החיצוני בקו הסגנוני והאסתטיקה השולטים בעיצוב החצר; ומצד שני, לייצר בו אווירת בית נופש או ריזורט איכותי. כהן מספר שבוויליאם מרסלו העיצוב נעשה בהתאמה אישית ובעבודת יד לפי תנאי המרחב אליו הוא מיועד והרצונות וההעדפות של כל לקוח. לחברה אולם תצוגה "לאונג'" בהרצליה פיתוח, שבו מוצגים מגוון דגמים. כמו כן, בתהליך התכנון מעורבים יועצי החברה - ואפשר לבחור מבין כמה וכמה גדלים, צורות, בדים וגוונים ולרהט בשלמות את המרפסת או את הגינה. במקום גם מוצעים אקססוריז משלימים, כגון אגרטלים ועששיות וכן פתרונות חימום וקירור ואוורור.

לדברי כהן, רצוי להתחיל לתכנן את המרפסת או הגינה כבר בשלב התוכנית האדריכלית טרום בנייה, או לפני תהליך השיפוץ. זאת מאחר ובשלב הזה יש יותר גמישות וניתן לבחור את המיקומים האופטימאליים, להכין תשתיות חשמל מתאימות, ובכך לייצר מרחב חיצוני אידיאלי. ההכנה המוקדמת תחסוך לנו כסף בעתיד כשלא נצטרף לשנות תשתיות קיימות.

פריט מתוך תצוגה של וויליאם מרסלו / צילום: באדיבות וויליאם מרסלו
 פריט מתוך תצוגה של וויליאם מרסלו / צילום: באדיבות וויליאם מרסלו

הוא מוסיף כי נדרש גם להקפיד על חומרי גלם איכותיים ולהתאים אישית ריהוט לכל לקוח ולקוח. "לדוגמה למשפחה שאוהבת לארח נציע שולחנות נפתחים שמגיעים במידות 2.20 ס"מ ויכולים להיפתח גם ל-3.40 ס"מ וכן פינות ישיבה מודולאריות שאפשר למקם כיחידות בווריאציות שונות - להגדיל ולהקטין לפי העדפה באמצעות חיבור של יחידות דומות. ישנן גם מערכות ישיבה בצורת ר' שמתאימות מאוד כפינות אירוח במרפסות. בנוסף, חשוב מאוד שכל מערכות הישיבה יהיו יציבות כי ליד הים הרוח חזקה".

- מהן המגמות המובילות כיום בריהוט חוץ קרוב לים?
"הסגנון המינימליסטי פופולרי כי אנשים מחפשים רהיטים אווריריים שלא יכבידו בנוכחותם, במיוחד במראה הנורדי המציע צביון נקי, בקווים ישרים. בשנים האחרונות בולטים גם שולחנות אש ומדורות גן שיוצרים אווירה מיוחדת - ומחממים במיוחד בלילות קרירים ליד הים. אלו שולחנות העשויים מחומר עמיד כמו בטון, שיש, ברזל בעלי גומחה להדלקת מדורה והם פועלים באמצעות עצים, גז או חומר בעירה אקולוגי בשם ביו-אתנול עליו אני ממליץ (זאת מאחר והוא אינו מחייב תשתית מיוחדת וניתן לרכוש אותו אצל יצרנים שונים בארץ).

"בנוסף, רבים מאבזרים את המרחבים הפתוחים במיטות שיזוף מפנקות ופינות רביצה גדולות, שולחנות צד, ומיטות עם אפיריון העמיד לתנאי חוץ. ההעדפה היא גם לריהוט חוץ בפלטת צבעים שתתמזג בהרמוניה עם הים כמו לבן רגוע או אפור בהיר אורבני. כמו כן, יש ביקוש לרהיטים מקוריאן - חומר מוצק ומעודן העמיד מאוד בתנאי חוץ ונמצא במערכות ישיבה ובשולחנות. זהו חומר לא נקבובי ולכן מונע היאחזות של כתמים ניתן לחידוש במהלך השנים ומחזיק לאורך זמן רב".

בשורה התחתונה, לפי כהן, אם בחרתם לחיות על קו המים, כדאי להיערך בהקדם על מנת למזער נזקים לריהוט במרחב הפתוח ובכך להשביח את הנכס. ריהוט איכותי למגורים בסביבת הים מהווה השקעה משתלמת לטווח הארוך. הוא ישרוד למשך שנים את ההשפעות הסביבתיות - ויהפוך את המרפסת או הגינה למרחב מחייה ואירוח איכותי שנעים לשהות בו, לא ידרוש אחזקה מרובה ולא ידרוש החלפה בפרקי זמן קצרים.

לפרטים וייעוץ על ריהוט Outdoor למרפסת ולחצר הקליקו כאן>>

צרו איתנו קשר *5988