דב מורן, מכונת גיוסים משומנת: modu קיבלה התחייבויות ל-100 מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ מודו של מורן, העוסקת בתחום הסלולר, זכתה בסבב ההשקעה הנוכחי לשווי של 150 מיליון דולר, לפני הכסף עד כה גויסו 20 מיליון דולר * במודו סירבו להגיב <בתיה פלדמן

פשר לומר מה שרוצים על חברת הסטארט-אפ modu של דב מורן. אפשר לדבר על כך שהיא מבטיחה הרבה, ושנטל ההוכחה עליה כבד. יש החושבים שהיא לא תצליח. מה שבטוח הוא שיש מקום אחד בו היא כבר זוכה להצלחה פנומנלית: גיוסי הון. ל"גלובס" נודע כי החברה קיבלה התחייבויות ממשקיעים בהיקף של 100 מיליון דולר, והיא צפויה להשלים את הגיוס בשבועות הקרובים. הערכת השווי הייתה של 150 מיליון דולר לפני הכסף. החברה משלימה בימים אלה את העבודה מול המשקיעים הקודמים והחדשים, ישראלים וזרים.

מודו הוקמה לפני כשנה וחצי על-ידי מורן, מי שהקים וניהל את אם-סיסטמס עד שנמכרה לסנדיסק תמורת כ-1.6 מיליארד דולר. modu גייסה עד היום כ-20 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון הישראליות ג'נסיס וג'מיני, מסנדיסק וממורן עצמו. במודו, בג'נסיס ובג'מיני, סירבו להגיב על הידיעה.

יצוין, כי גיוס בהיקף כזה נחשב לגדול למדי ונדיר יחסית בנוף ההון סיכון הישראלי. ההיקף, במיוחד לחברה צעירה כל-כך, קשור גם להיותו של מורן יזם שכבר "עשה את זה". עוד נודע ל"גלובס" כי מודו שאפה לגייס את ההון בהערכת שווי של 200 מיליון דולר לפני הכסף, וכי ה"דיל" שסגרה מוכיח שהמשקיעים הקודמים והחדשים מאמינים בפוטנציאל. ההון מיועד להבאת המוצר אל השוק כבר לקראת סוף שנת 2008.

מודו הוקמה בשם אינפון אך שינתה את שמה במהלך מקיף של מיתוג. פחות משנה לאחר שהוקמה, בפברואר האחרון, היא חשפה את המוצר שלה בתערוכת הסלולר השנתית בברצלונה במהלך יחסי ציבור מתוזמן היטב, והצליחה לזכות בבאזז ורעש תקשורתי בעולם. מודו הוא טלפון נייד שמתחבר לכל התקן מחשוב באמצעות ה-USB. המכשיר החדש מבוסס בין היתר על טכנולוגית זיכרון הפלאש ועל טכנולוגיה ייחודית של זיכרון שמתממשק לכל התקן מחשוב אליו מתחבר המכשיר. הוא מעביר לזיכרון אליו את כל הזיכרונות, כולל מספרי הטלפון או קבצי מולטימדיה.

הטלפון הנייד יתממשק באמצעות ג'אקטים (Jackets) - מעין חליפות נתיקות - להתקנים אלקטרוניים. באופן פרקטי, המודו יוכל להתחבר למכשירים אלקטרוניים שונים כפי שמחברים כרטיס זיכרון פלאש למחשב. מודו מצויה גם במהלכים מתקדמים לחתימת הסכמים למכירות המכשיר עם מפעילי סלולר מובילים בעולם ועם יצרני טלפונים מובילים. לפני כחודש סלקום הודיע כי תשווק בלעדית את Modu בישראל.

מורן הניח רף גבוה במיוחד לאחר שאמר בראיונות קודמים כי בכוונתו לפתח חברה שתהיה גדולה יותר מאם-סיסטימס ותמכור מוצר במיליארד דולר תוך חמש שנים. כיום המכשיר כבר יכול לאפשר הוצאה וקבלה של שיחות ו-SMS, הוא מכיל נגן MP3, וניתן להכניס אותו למגוון רב של עטיפות.

מורן אמר בברצלונה כי: "תעשיית הטלפונים הסלולריים מוכנה למהפכה. השוק מוצף במאות דגמים של מכשירי טלפון סלולריים ולרוב הצרכן יכול ליהנות ממכשיר אחד בלבד בכל פעם ולהידרש להתחייבות ולחוזה ארוך ויקר. Modu קוראת תיגר על מוסכמות אלו באמצעות פיתרון המציע אינספור אפשרויות והזדמנויות לשנות את מכשיר הטלפון, בעלות אטרקטיבית, ומאפשרת חופש מהמחויבות להיות צמוד למראה ולשימוש ביישומים של מכשיר אחד".

לפני כשבוע, מודו הודיעה בחו"ל כי חתמה על הסכם פיתוח משותף עם Universal Music Group (UMG) לפיתוח אותם ג'אקטים. UMG תהיה חברת המוזיקה הראשונה שתשתמש בפלטפורמת הטלפון הנייד של מודו המאפשרת להשתמש בליבה הדקיקה והעצמאית של הטלפון הנייד או להשתמש בו עם מגוון אביזרים בעלי חיבור יעודי (modu mates) שאמורים לתת למשתמשים כלים להבעת הטעם והאישיות שלהם.

אותם ג'אקטים יאפשרו גישה פשוטה לתוכן מוזיקלי שהורד מראש או למינוי על תוכן מוזיקלי. השותפות תאפשר ל-UMG להתקשר ישירות עם הלקוח הסופי הצורך את המוזיקה של הקבוצה. הג'אקטים הראשונים מסוג זה צפויים להיות זמינים לקראת סוף 2008, כאשר השותפויות של modu עם מפעילי הרשתות הסלולריות יתחילו לפעול והתקני modu יהיו זמינים ללקוחות. *