סכסוך במשפחת עדיקה הירושלמית: 4 אחים תובעים מהבכור 15 מיליון שקל

האחים עדיקה ניהלו שותפות בלתי רשומה, כאשר נסים הבכור ניהל בפועל את כל נכסי המשפחה, הכוללים חנויות רבות בירושלים, בתי-קפה, עסקי נדל"ן ועוד ; 4 האחים מאשימים את נסים עדיקה בגזל, מירמה והברחת נכסים ומבקשים לפרק את השותפות ביניהם

סכסוך בקרב האחים עדיקה, מהמשפחות הידועות בירושלים: האחים צדיק, אריה, יעקב ואברהם עדיקה הגישו לבית המשפט מחוזי בירושלים כתב תביעה מתוקן בסך 15 מיליון שקל נגד אחיהם הבכור, נסים עדיקה, בטענה לגזל ומירמה של מיליוני שקלים והברחת נכסים. כן הם מבקשים לפרק את השותפות ביניהם, ששווייה הנטען הוא 15 מיליון דולר.

האחים עדיקה ניהלו במשך עשרות שנים שותפות בלתי רשומה, בה התנהלו כל עסקיהם, כאשר נסים הבכור ניהל בפועל את כל נכסי המשפחה (כמקובל בעדה הכורדית), שכוללים חנויות רבות בעיר, בתי קפה, מסעדה, סופרמרקט גדול, מועדון הקוסמוס, קבלנות בניין ועסקי נדל"ן אחרים בישראל ובהונגריה.

לטענת האחים, כל הנכסים התנהלו בחשבונות בנק משותפים וכולם היו מורשי חתימה ומשכו משכורת ומוצרים לפי צרכיהם, תוך אמון מלא. לדבריהם, הצהרת הון משותפת שהגישו וקיומם של מסמכים נוספים מוכיחים שהתקיימה ביניהם שותפות מלאה בשיעור 20% לכל אחד.

באמצעות עו"ד איתן ארז הם טוענים כעת, שבאחרונה מכר אחיהם הבכור זכויות בבית פיינגולד "החצר הירושלמית" בעיר, בלא ידיעתם, תמורת סכום תמוה של 360 אלף דולר, למרות ששוויו מוערך בכמיליון דולר. עוד הם טוענים שנסים רכש מכספי השותפות מגרשים בבירה בשווי מיליוני דולרים, ורשם אותם במירמה על שם חברות קש בשליטתו.

לדבריהם, רק לאחר שרו"ח הציע להם לבדוק את התנהלותו של נסים, ב-2003, התברר להם שהוא מוליך אותם שולל. לטענתם, העסקה בה הפסידו האחים בהתמחרות לרכישת הרב מכר בתלפיות לרשת "רמי לוי שיווק השקמה" מידי תנובה מוטטה לחלוטין את האמון ביניהם.

לטענתם, מאז 2004 הם מנסים להגיע לפשרה כדי לסיים הסכסוך, אלא שנסים ניהל את המו"מ בחוסר תום-לב משווע, תוך ניצול העובדה שחלק גדול מהנכסים נרשם במירמה על שמו, ולכן הוא תובע 40% מהם. (ת.א. 9551/07).