בעקבות קריסת המניה: יצחק תשובה מתכנן למחוק את DGRE מהמסחר ב-AIM

החברה מחקה 78% משוויה בהנפקה * דלק בלרון בינלאומי, החברה האם, תצטרך להשקיע 28.7 מיליון דולר * המחיר בהצעה משקף פרמיה של 14%, ומהווה רק רבע מהמחיר לפיו הונפקה DGRE לפני כשנתיים * מנורה מבטחים צפויה לגזור קופון נאה לאחר שרכשה מניות במחירים נמוכים יותר

זו כבר לא אופנה, זו מגיפה. מישראל ועד אנגליה, מנדל"ן ועד טכנולוגיה - הצעות רכש למניות שקרסו הפכו לשיטה בטוחה וזולה למחיקת עוונותיהן, וכמה שיותר מהר, כך יותר טוב. אחרי שנוחי דנקנר הגיש הצעת רכש למניות אי.די.בי פיתוח, הגיע תורו של יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, שבין ההתקוטטות מול גיל דויטש ורוני בירם לוויכוח עם דורית סלינגר, מוצא את הזמן לטפל בבעיה ששמה Global Real EstateDelek .

כזכור, DGRE, שנמצאת בשליטת דלק בלרון בינלאומי (שנמצאת בבעלות מלאה של דלק נדל"ן), הונפקה בבורסה המשנית באנגליה (AIM) לפני שנה ועשרה חודשים, וכבר בימיה הראשונים כציבורית דרכה של החברה לא הייתה סוגה בשושנים. למשך ימים ספורים בלבד שהתה המניה מעל מחיר ההנפקה - 200 פני - וכשפרץ משבר האשראי ראתה DGRE רק את הדרך מטה, עד שנחתה ביום שישי האחרון למחיר של 44 פני - 78% מתחת למחיר לפיו הונפקה.

וכשמחיר המניה בשפל, מגיע תור הצעת הרכש. ביום שישי האחרון הודיעה דלק נדל"ן כי דלק בלרון פנתה לדירקטוריון DGRE "בפנייה ראשונית, בלתי מחייבת, שעשויה להוביל לפרסום הצעה לרכישת כלל המניות שאינן מוחזקות בידי החברה", דברי ההודעה. לדלק בלרון אחזקה של 81.5% ואילו דלק נדל"ן מחזיקה מניות בשיעור של 3.5%, ולכן מה שנותר לדלק בלרון לרכוש הוא 15%. דלק בלרון נקבה בהצעה במחיר של 50 פני למניה, שמשקף פרמיה נאה של 14%, אך לא כזו שתגרום לציבור המשקיעים להיענות להצעה באופן מיידי.

הרווח של מנורה מבטחים

כך או אחרת, אם ההצעה תצא לפועל לפי המחיר לעיל, תידרש דלק בלרון להשקעה של 28.7 מיליון דולר. DGRE נסחרת כיום לפי שווי של 169 מיליון דולר, ואם הצעת הרכש תצא לפועל היא תהיה לחברה הישראלית ה-13 במספר שמניותיה נמחקות מהמסחר ב-AIM, ביוזמתה או שלא (ראו טבלה).

כאמור, דרכה הציבורית של DGRE לא הייתה קלה. החברה יצאה מהשלמת הנפקתה הראשונית בשן ובעין וגייסה 220.3 מיליון דולר, שמהם נותרו לה כיום 78.5 מיליון דולר. לפי דו"חות החברה לרבעון השלישי, שווי נכסיה (לפי מודל NAV, כמובן) עומד על 726 מיליון ליש"ט (1.1 מיליארד דולר או 274 פני למניה), וההפסד הנקי הרבעוני עמד על 54.5 מיליון ליש"ט (79.2 מיליון דולר).

כך או כך, יש מי שאולי יגזור קופון נאה מהצעת הרכש של דלק בלרון. לפני כשבוע ימים הודיעה DGRE כי מנורה מבטחים הפכה לבעלת עניין בחברה, לאחר שאספה מניות בשיעור של 4.45%. ב-AIM, נזכיר, בעל עניין הוא בעל מניות המחזיק 3% ומעלה מהון החברה. DGRE לא ציינה בהודעה לפי אילו מחירים רכשה מנורה מבטחים את המניות, אך בהנחה כי אלו נרכשו ימים ספורים לפני ההודעה, ובהסתמך על המחזורים שריכזה המניה באותם ימים, ניתן להעריך כי מנורה רכשה את המניות לפי מחירים שנעו בין 21 פני ועד 27 פני (24 פני בממוצע). לכן, הרווח שמנורה צפויה לגזור עומד על עשרות אחוזים, ובמונחים אבסולוטיים - כמה מיליוני דולרים בודדים - לא רע בשביל השקעה שבוצעה לפני פחות מחודש ימים. *