פורטפוליו | עדני סימקין

גיל: 78 תפקיד: מנכ"ל חברת הספנות MSC ישראל

אני: ציוני, איש עבודה. מנצל את הניסיון שלי.

עדני: סבי מצא את השם המיוחד הזה בתלמוד. כששואלים אותי מה מקורו, אני אומר שזה הזכר של עדנה.

משפחה: סבא וסבתא מצד אבי, במקור פרדסנים מאודסה, היו ממייסדי פתח תקווה. סבא הקים את מעדן - בית החרושת הראשון בארץ לקרח. סבא וסבתא מהצד של אימא הגיעו לפתח תקווה מרוסיה, וגם הם נמנו עם דור המייסדים.

הורים: נולדו בפתח תקווה. אימא הייתה מורה, אבא הרחיב את פעילותו של העסק המשפחתי, והקים מפעל קרח נוסף בפתח תקווה. הוא היה פעיל בהגנה, חבר מועצת העיר וחבר ברוטרי.

ילדות: שלוש אחיותיי ואני גדלנו ברווחה. אהדתי את מכבי פתח תקווה, כי אבא היה בהנהלת הקבוצה, והייתי פעיל בצופים. בחופשות מבית הספר הייתי עובד בפרדס או בבית האריזה.

לימודים: אחרי שירות כקצין בגולני, החלטתי ללמוד מדעי המדינה וסוציולוגיה. בסוף הלימודים, כשכבר הייתי נשוי עם ילד, סבא ואבא סידרו לי ג'וב במחלקת הספנות של פרדס סינדיקט, בשילוח פרי הדר לחו"ל.

האחים עופר: אחרי שנה ומשהו בפרדס סינדיקט, האחים עופר חיפשו מנהל משרד לשלוחה התל אביבית שהקימו וקיבלו אותי לעבודה. כשהמשפחה התחילה לפתח את העסקים בלונדון, סמי עופר הציע לי לעבור לצים ושם התחלתי להתקדם.

צים: התחלתי כאיש מכירות והגעתי לראשות מנהל הספנות, ונשלחתי לשלוש שנים בגנואה ולשלוש בלונדון, לשם טסנו עם הילדים. היו לי ציפיות להתמנות למנכ"ל צים, וכשזה לא קרה אחרי 30 שנים - עזבתי.

גרימלדי ומארסק: גרימלדי, ענקית ספנות, ביקשו ממני שאשמש כנציג שלהם בישראל. שנה וחצי אחר כך קיבלתי פנייה ממארסק הדנית, ואחרי שש וחצי שנים, MSC ביקשו שאצטרף אליהם.

MSC: חברה ענקית בעלת אופי איטלקי, עם נגיעה ישראלית (אשתו של בעל הבית היא חיפאית במקור). הם קנו את המניות של השותפים המקומיים וביקשו שאנהל את השלוחה בארץ. לקחתי את החברה לפני 11 שנים והגדלתי את העסק בארץ פי שלושה, כשהיום אנחנו משרתים את רוב הייצוא והיבוא הישראלי בכל רחבי העולם. אנחנו שותפים גם במניע ובשיאון - חברות הובלה שמשלימות את השירות ללקוח.

משבר: ענף הספנות נמצא במשבר בגלל עודף אוניות והיצע גדול של מקום עליהן ולכן המחירים ירדו דרסטית. המזל שלנו הוא שמחירי הדלק צנחו. אני צופה מיזוגים כדי שחברות יוכלו להחזיק מעמד.

תחרות: יש מולנו 11 חברות גלובליות, ביניהן מארסק, אוורגרין, קוסקו וגם צים.

נמל הדרום: זכינו במכרז המפעיל לנמל שאמור להתחרות בנמל אשדוד, באמצעות חברה-בת הולנדית של MSC. עבודה תובענית וקשה. מקווה שיהיה לי את הכוח הפיזי לחזות בפתיחתו. התחרות בתחום הנמלים טובה ותאפשר להביא לכאן אוניות גדולות, עם סיכוי אפילו לעבוד בסופי השבוע. הנמל יאפשר פריקה וטעינה מישראל ואליה מכל רחבי העולם באוניות גדולות, מה שלא נעשה היום. אני מצפה לראות את MSC"דנית", האוניה שנקראה על שמה של בתי, שהשיקה אותה בעצמה בסינגפור, עוגנת פה.

דנית חשין: בתי, עורכת דין במשרד הרווחה, שמגדלת לבד את שלושת הילדים שלה ושל שניאור חשין ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים. האסון נפל עלינו לפני שש שנים, יום לפני שהיה אמור לצאת לתחרות איירון מן באוסטריה. הוא היה אדם יוצא דופן, בעל כושר גופני מדהים. הקשר שלו ושל אביו, השופט מישאל חשין ז"ל, היה נדיר. דנית אישה מדהימה. היא חיה את חייה, מוקפת בחברים ובמשפחה, וממשיכה את דרכו בריצה ובספורט.

בלה: אשתי, העזר כנגדי לאורך כל הדרך, וחלק מההצלחה שלי מגיע לה. נפגשנו בצופים, התחתנו במהלך השירות הצבאי ואנחנו נשואים כבר 60 שנים. יש לנו 12 נכדים.

תפיסת עתיד: אני שמח שהילדים שלי לא ממשיכים את דרכי אלא עושים מה שהם מוצאים בו עניין והנאה, אבל אני בונה על אחד הנכדים שמגלה עניין בעסק.