העולם האבוד שובר קופות, גם של חנויות הצעצועים

ספילברג יתעשר אישית בעוד מאות מיליוני דולר, והסופר מייקל קרייטון יסתפק ב-20 מיליון

"העולם האבוד", סרט ההמשך לפארק היורה, הוא כבר שובר קופות "רישמי" שהכנסתו בארה"ב מתקרבת ל-200 מיליון דולר, וזאת תוך שבועיים של הקרנות.

אם לא די בזה. רשת השידור פוקס שילשלה לידי המפיקים 80 מיליון דולר עבור זכויות השידור של הסרט - 10 הקרנות ב-12 שנים - החל בנובמבר 1998.

100 מיליון דולר נזקפו לזכות העולם האבוד בחלוף 5 ימים - קצב חסר תקדים. היוצרים, סטיבן ספילברג והסופר מייקל קרייטון, ויתרו על שכרם בתמורה לנתח גדול יותר מההכנסות. ספילברג יקבל %17.5 מכלל ההכנסות עבור תרומתו כבמאי. פרט לכך, %50 מהרווח (בניכוי ההוצאות של אולפני יוניברסל המפיקים והמפיצים) יזרמו לחברת ההפקות של ספילברג, שנבלעה באולפן החדש "דרים וורקס".

קרייטון, שאחראי לספרים עליהם מבוססים שני סרטי פארק היורה, יקבל %4 מההכנסות או מה שמוערך כ-20 מיליון דולר. קרייטון גרף בסרט הראשון 15 מיליון דולר בעוד חלקו של ספילברג הוערך ב-300 מיליון דולר. הסרט הראשון גרף כ-3 מיליארד דולר מההקרנה בבתי הקולנוע בכל העולם, מכירת קלטות וידאו ומרצ' נדייזינג מהסרט. סרט ההמשך צפוי להכניס סכום דומה, למרות שעל פי רוב, סרטי ההמשך משיגים רק %60 מההכנסות של הסרט המקורי.

כעת עוברת המערכה לחנויות הצעצועים. צעצועי "העולם האבוד" (דינוזאורים, דמויות אנושיות ומגוון רכבי שדה שמופיעים בסרט) זכו לשבועיים שקטים כמעט ללא מתחרים, עד ששאר שוברי הקופות עתירי מרדצ'נדייזינג נוספים יגיעו למסכים ולחנויות. « «העולם האבוד שובר קופות, גם של חנויות הצעצועים «ספילברג יתעשר אישית בעוד מאות מיליוני דולר, והסופר מייקל קרייטון יסתפק ב-20 מיליון