קול דודי הנה זה בא

דודי ויסמן אותת השבוע לחרדים שעדיף להם ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ

קול דודי? לא, קול ויסמן: יו"ר קבוצת אלון הרחיב השבוע את עסקי הרדיו שלו, בהם הוא מחזיק באופן פרטי יחד עם שותפו אלי עזור, ורכש באמצעות "רדיו ללא הפסקה", את מניותיו של ארקדי גאידמק ברדיו 99. אין ספק שהאחזקה של ויסמן בשלוש תחנות רדיו (כולל "רדיו צפון ללא הפסקה") מעצימה משמעותית את כוחו בגלי האתר. ויסמן גם חתם הסכם עם התאגידים הכלכליים האזוריים של התנועה הקיבוצית, שיאפשר לו פתיחה של עשרות סניפים של רשת אלונית בטווח הזמן הבינוני. אבל אלה אינם הקולות היחידים שויסמן משמיע בימים האחרונים. חרם החרדים על רשת שפע שוק של רבוע כחול (מקבוצת אלון), נמשך כבר למעלה מחצי שנה ואין לו מוצא. מאז החרם, הלכו בקבוצת אלון על ביצים. הם אומנם לא היססו להפנות אצבע כלפי מי שלדעתם עומד מאחורי החרם ונהנה ממנו (בעלי השליטה בשופרסל נוחי דנקנר וקבוצת ברונפמן-פישר), אבל אצבע כזאת הם לא העיזו להפנות כלפי מישהו מהמגזר החרדי.

הם גם נזהרו מלשחרר כל הצהרה בדבר האסטרטגיה שלהם להמשיך להפעיל את רשת am:pm בשבת, או באשר לתוכניות להמשך התרחבותה. האווירה הייתה שאסור בתכלית האיסור לדבר על am:pm, וכל המוסיף גורע.

בקבוצת אלון מכירים היטב את האמירה של ויסמן כי "המוותרים לא מנצחים והמנצחים לא מוותרים", וכעת, אחרי חצי שנה דוממת, הוא החליט, כך נראה, לתת לה ביטוי פומבי: הקבוצה הודיעה כי תפתח עד לסוף השנה 5 סניפים נוספים ברשת am:pm, כך שמספרם יוכפל ביחס למספר הסניפים שמנתה הרשת בעת רכישתה. הסניפים החדשים, מסרה הקבוצה, יפעלו בשבת.

גם לסניף "שפע שוק" בבני ברק שידע את הפגיעה הקשה ביותר כתוצאה מחרם החרדים, נמצא פתרון. הוא מוסב בימים אלה לסניף ברשת עדן טבע מרקט שבשליטתה של רבוע כחול.

הרבנים שהטילו את החרם בודאי לא התכוונו לכך שרשת am:pm תמשיך להתרחב, שציבור הלקוחות שלהם ייאלץ לוותר על מקום קנייה נוח, ושמוסדותיהם ייפרדו מתרומות בהיקפים של מאות אלפי שקלים בשנה. am:pm הרי אינה הרשת היחידה הפועלת בשבת, וחרדים פוקדים לא מעט רשתות כאלה.

לאורך התקופה הציע ויסמן לחרדים מספר סולמות לרדת מהעץ הגבוה עליו הם טיפסו, אבל הם סירבו והכריזו כי יצאו מהחרם כשכל תאוותם בידם. עכשיו התאווה הזאת נראית רחוקה מתמיד.