270 מיליון דולר הושקעו השבוע בסטארט-אפים ישראלים, לאן הם הלכו?

ניהול השכרה נכסים לטווח קצר, ייעול הקמת תשתיות, ניתוח תנועת כלי רכב וארנק קריפטו למשקיעים פרטיים: אלו סיפוריהם של שמונת הסטארט-אפים שגייסו מימון חדש השבוע • מדור חדש

מייסדי לוקוסוויו וגסטי. הגיוסים הגדולים של השבוע / צילום: מוטי וגמן ואייל טואג
מייסדי לוקוסוויו וגסטי. הגיוסים הגדולים של השבוע / צילום: מוטי וגמן ואייל טואג

התקופה הלוהטת בהייטק העולמי והישראלי הרגילה אותנו לדיווחיים שבועיים ולפעמים אפילו דו-שבועיים על גיוסי ענק של 100 מיליון דולר ומעלה על ידי סטארט-אפים ישראלים, גיוסים שמולידים על הדרך חדי-קרן חדשים בתעשייה. השבוע במפתיע לא היו גיוסים כאלה ואפילו לא באו לעולם חדי-קרן חדשים, לפחות נכון לכתיבת שורות אלה. אבל גם בלעדיהם, סטארט-אפים ישראלים גייסו 270 מיליון דולר בשמונה סבבי גיוס שדווחו והגיעו אלינו. המשקיעה האקטיבית ביותר השבוע הייתה קרן אינסייט פרטנרס האמריקאית שהובילה שלושה מתוך שמונת הגיוסים.

אלו החברות שהכריזו על גיוסי מימון טרי השבוע:

1. לוקוסוויו

תחום פעילות: ייעול הקמת התשתיות
כמה גייסו: 64 מיליון דולר

לוקוסוויו (Locusview) מפתחת פלטפורמת תוכנה שמאפשרת לנהל ולייעל את תהליך הקמת התשתיות תוך בקרה בזמן אמת על הצוותים, הציוד והתקציב מקצה לקצה. הגיוס הובל על ידי קרן השקעות הצמיחה IGP והצטרפו אליה לאומי פרטנרס, כלל ביטוח, דיסקונט קפיטל, כלל-טק ומשקיעים קיימים נוספים בחברה. כולל הסבב הנוכחי, גייסה לוקוסוויו מאז הקמתה כ-80 מיליון דולר.

מימין: אסף הראל, שותף כללי בקרן IGP, והמנכ"ל ושחר לוי, המייסד של לוקוסויו / צילום: מוטי וגמן
 מימין: אסף הראל, שותף כללי בקרן IGP, והמנכ"ל ושחר לוי, המייסד של לוקוסויו / צילום: מוטי וגמן

החברה הוקמה ב-2015 על ידי שחר לוי, המכהן כמנכ"ל, ומעסיקה 120 עובדים - רובם במשרדיה בהרצליה פיתוח ובשיקגו. "המערכת מאפשרת חיסכון ניכר בזמן, כוח אדם ועלויות המימון של הפרויקטים. למעשה, קיצרנו תהליכי בקרה ואישור ידניים שארכו שבועות וחודשים ארוכים לכאלו המבוצעים כמעט בזמן אמת. כלל התקשרות והמעקב מבוצע באופן דיגיטלי ובחלקו אוטומטי לחלוטין", מסר לוי.

2. גסטי

תחום פעילות: ניהול השכרה של נכסים לטווח קצר
כמה גייסו: 50 מיליון דולר

גסטי (Guesty) מפתחת תוכנה לניהול נכסים לתקופות קצרות (Short term rentals) המאפשרת אוטומציה וייעול התפעול לרבות הפצה בפלטפורמות כמו Airbnb. הגיוס הובל על ידי קרן אייפקס דיגיטל והשתתפו בו המשקיעים הקיימים - הקרנות ויולה ונצ'רס, Flashpoint, ורטקס, Kingfisher Investment Advisors ובית ההשקעות La Maison Partners. סבב הגיוס העלה את סך גיוסי החברה ל-110 מיליון דולר.

עמיעד סוטו, מנכ"ל ומייסד Guesty , עם ורד רביב שוורץ, נשיאת גסטי וסמנכ"לית התפעול / צילום: אייל טואג
 עמיעד סוטו, מנכ"ל ומייסד Guesty , עם ורד רביב שוורץ, נשיאת גסטי וסמנכ"לית התפעול / צילום: אייל טואג

גסטי הוקמה ב-2013 על ידי האחים קובי ועמיעד סוטו (מנכ"ל). החברה מעסיקה 250 עובדים, מתוכם 160 בתל אביב. "אנו נכנסים לשלב מלהיב ומרתק בחיי החברה, כאשר בשנה האחרונה האירוח האלטרנטיבי ובו שכירויות לטווח קצר הפך לפופולארי בקרב קבוצות גדולות יותר באוכלוסייה, כתוצאה ממגפת הקורונה, כשמטיילים התרגלו לפרטיות ומרחבים של דירה או בית, בצירוף איכויות מלונאיות. ההזמנות בארה״ב לקיץ 2021 גבוהות כבר ב-282% מההזמנות של קיץ 2020 ואף גבוהות ב32% מהזמנות קיץ 2019 (טרום הקורונה)", מסר עמיעד סוטו.

3. Placer.ai

תחום פעילות: ניתוח תנועת הולכי רגל
כמה גייסו: 50 מיליון דולר

פלייסר (Placer.ai) מפתחת מערכת לניתוח מיקום ותנועת הולכי רגל עבור עסקים. הסבב הובל על ידי ג'וש באקלי (מנכ"ל פרודקט האנט), בהשתתפות Fifth Wall, רהול ווהרה, JBV Capital וקרן אלף. כולל הסבב הנוכחי גייסה החברה 66 מיליון דולר.

עובדי חברת Placer / צילום: Placer.ai
 עובדי חברת Placer / צילום: Placer.ai

פלייסר נוסדה ב-2016 על ידי נועם בן צבי (מנכ"ל), זוהר בר יהודה, אופיר למל ועודד פוספלד. היא מעסיקה 160 עובדים, מתוכם 95 ברמת גן. "כעסק המושרש עמוק במסחר הקמעונאי הלא מקוון, ציפינו כי מגפת הקורונה תציב בפנינו אתגר ייחודי. אולם האימוץ של המערכת דווקא גדל כתוצאה מהיכולת שלנו להכניס ודאות לסביבה כה חסרת ודאות. כתוצאה השוק הבין באופן חד וברור את הצורך החיוני בנתוני מיקום לשיפור תהליך קבלת ההחלטות", מסר המנכ"ל והמייסד השותף של Placer.ai, נועם בן צבי.

4. קונקטים

תחום פעילות: הוויקס של האפליקציות הפנים ארגוניות
כמה גייסו: 37 מיליון דולר

קונקטים (Connecteam) מאפשרת לארגונים להקים בקלות בעצמם אפליקציה פנים ארגונית לניהול ותפעול עובדים. הגיוס הגיע מהקרנות אינסייט פרטנרס ו-O.G. Tech וממייסדי וויקס. כולל הסבב הנוכחי גייסה החברה כ-40 מיליון דולר מאז הקמתה.

עובדי קונקטים / צילום: Connecteam
 עובדי קונקטים / צילום: Connecteam

קונקטים הוקמה ב-2015 על ידי אמיר נחמיה (מנכ"ל), לירית שמואלי, הדר שמואלי ומתן אלמלם. החברה מעסיקה כיום 45 עובדים במשרדיה בתל אביב. "בעתיד הלא רחוק, כפי שלכל חברה יש אתר אינטרנט, לכל חברה תהיה גם אפליקציה פנים ארגונית לתקשורת ותפעול העובדים", מסר נחמיה. "העובדים עברו מזמן לתקשורת בסמארטפון והמעסיקים לא יכולים להישאר מאחור עם פוסטרים במפעל ולוחות מודעות".

5. IRP Systems

תחום פעילות: מערכות הנעה חשמלית
כמה גייסו: 31 מיליון דולר

חברת IRP Systems מפתחת טכנולוגיה למערכות הנעה חשמלית עבור תעשיית הרכב החשמלי. הסבב הובל על ידי כלל ביטוח ואלטשולר שחם, בהשתתפות סמסונג ונצ'רס, יבואנית רנו-ניסאן קרסו מוטורס וקבות שלמה. סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך הגיוסים של החברה עד כה ל-57 מיליון דולר.

מייסדי IRP Systems מורן פרייס ופול פרייס / צילום: Omri Shapira
 מייסדי IRP Systems מורן פרייס ופול פרייס / צילום: Omri Shapira

החברה הוקמה על ידי מורן פרייס ופול פרייס בשנת 2011 ומעסיקה 52 עובדים. משרדיה הראשיים נמצאים בנס ציונה. "תעשיית הרכב עוברת שינויים דרמטיים בשנים האחרונות, כאשר המעבר להנעה חשמלית הופך לטכנולוגיה מרכזית ברכבים ומאפשר את תהליך הדיגיטציה שלהם. IRP נמצאת במרכזה של מהפכה זו, ובעזרת הגיוס הנוכחי אנו נמשיך לפתח מערכות הנעה חדשניות וכן לחדור לסגמנטים חדשים בשוק הרכב החשמלי", מסרה פרייס.

6. ZenGo

תחום פעילות: ארנק קריפטו למשקיעים פרטיים
כמה גייסו: 20 מיליון דולר

זנגו (ZenGo) מפתחת ארנק קריפטו למשקיעים פרטיים "ללא מפתח" התומך ב-50 סוגי נכסים הכוללים ביטקוין, אתריום, בינאנס, טזוס וטרה. הגיוס הובל על ידי אינסייט פרטנרס והשתתפו בו דיסטריביוטד גלובל (בשיתוף עם טאמסק), קרן אוסטין ריף והמשקיעים הקיימים של החברה - בנסון אוק, סמסונג נקסט, אלרון, קוליידר ונצ'רס, אפ ג'יי לאבס ואחרים. כולל הסבב הנוכחי החברה גייסה 24 מיליון דולר.

מימין: מייסדי ZenGo עומר שלומוביץ, אוריאל אוחיון וטל בארי / צילום: KZen Networks Ltd
 מימין: מייסדי ZenGo עומר שלומוביץ, אוריאל אוחיון וטל בארי / צילום: KZen Networks Ltd

זנגו הוקמה ב-2018 על ידי אריאל אוחיון (מנכ"ל), גרי בן-עטר, עומר שלומוביץ וטל בארי והיא מעסיקה 20 עובדים בתל אביב. "אנו מאמינים שהעתיד מבוסס קריפטו 'אמיתי', מצריך פתרונות קלים, ניידים ומבוססי שרשרת (on chain). הגישה שלנו לאבטחה, המבוססת על טכנולוגיית Computation Multiparty (MPC), מונעת נקודות כשל נפוצות ועזרה לנו לבנות מוצר חדשני של ארנק הפונה לקהל הרחב והופך את אחזקת הקריפטו לפשוטה ובטיחותית יותר באופן משמעותי", מסר אוחיון.

7. אקילס

תחום פעילות: פתרון לניהול סודות
כמה גייסו: 11 מיליון דולר

אקילס (Akeyless) מאפשרת לצוותי הפיתוח, DevOps ואבטחת המידע לנהל ולהגן על כל סוגי הסודות וביניהם מפתחות הצפנה, סיסמאות, מפתחות גישה ל-SSH ו-API כמו גם תעודות (PKI Certificates). הגיוס הובל על ידי Team8 Capital, קרן השקעות ההון סיכון של קבוצת 8Team, ובהשתתפות קרן JVP, שהשקיעה בסבב הסיד הקודם של החברה.

מייסדי Akeyless  שי און, עודד הראבן ורפאל אנג'ל / צילום: יח"צ יוסי זליגר
 מייסדי Akeyless שי און, עודד הראבן ורפאל אנג'ל / צילום: יח"צ יוסי זליגר

אקילס הוקמה ב-2018 ע"י שי און, עודד הראבן ורפאל אנג'ל. החברה מעסיקה כ-25 עובדים, רובם במרכז הפיתוח בתל אביב. "אקילס מספקת פתרון בסטנדרט בינלאומי של ספקי ענן, שנבנה לספק Infinite Scale של סודות, טרנזקציות ולקוחות, מעל גבי אופרציית Multi Cloud ו-Multi region", מסר הראבן, המכהן כמנכ"ל החברה.

8. Materials Zone

תחום פעילות: פלטפורמה למדעני חומרים
כמה גייסו: 6 מיליון דולר

Materials Zone פיתחה פלטפורמה דיגיטלית למדעני חומרים שמנהלת את נתוני המחקר, הפיתוח והייצור כדי להפוך את תהליך הפיתוח של כל מוצר פיזי למהיר וזול יותר. הגיוס הובל על ידי קרן אינסייט פרטנרס ובהשתתפות OurCrowd.

מנכ"ל ומייסד-שותף Materials Zone ד"ר אסף אנדרסון / צילום: רפאל בלומנברג
 מנכ"ל ומייסד-שותף Materials Zone ד"ר אסף אנדרסון / צילום: רפאל בלומנברג

החברה הוקמה ב-2017 באוניברסיטת בר אילן על ידי ד"ר אסף אנדרסון (מנכ"ל) וברק סלע (סמנכ"ל פיתוח עסקי). "מדע החומרים מהווה כוח מניע לחדשנות. כדי להמציא מוצר חדש, לבנות ולשכלל אותו, יש להבין תחילה את המאפיינים הבסיסיים של החומרים שמרכיבים אותו ואת אופן העיבוד שלהם. הפלטפורמה שפיתחנו הופכת את התהליך לזול ומהיר יותר. היא מבצעת סטנדרטיזציה של נתונים, מאפשרת לנהל תהליכי עבודה בצורה יעילה, לשתף את הנתונים ולבצע בקלות אנליזות מתקדמות המבוססות בינה מלאכותית. כך, יכולים מדעני החומרים להבין ולמצות את המידע שנאסף ולקבל תובנות בזמן אמת, שיאפשרו להגיע לתוצאות טובות יותר מהר יותר", מסר אנדרסון.