סטארט-אפ הערכת הסייבר הישראלי VisibleRisk נמכר למובילת השוק BitSight

במסגרת הרכישה, יקבלו בעלי המניות של VisibleRisk, ובראשם טים8 הישראלית וסוכנות הדירוג מוד'יס, מניות ב- BitSight • במקביל מוד'יס הודיעה על השקעה של 250 מיליון דולר ב-BitSight לפי שווי חברה של 2.4 מיליארד דולר

עובדי ויזיבל ריסק / צילום: דורון לצטר
עובדי ויזיבל ריסק / צילום: דורון לצטר

סטארט-אפ הערכת סיכוני הסייבר הישראלי ויזיבל ריסק (VisibleRisk) נמכר לחברה האמריקאית BitSight. המכירה מבוצעת בעסקת מניות במסגרתה בעלי המניות בוויזיבל ריסק יקבלו החזקות ב-BitSight, ללא העברה של מזומן בין החברות.

ויזיבל ריסק הוקמה ב-2019 כשיתוף פעולה בין קבוצת הקמת החברות הישראלית טים8 (Team8) לבין חברת הדירוג מוד'יס. השתיים השקיעו בחברה עד היום 30 מיליון דולר. ויזיבל ריסק מובלת על ידי היזם אמריקאי, דרק ואדלה (מנכ"ל החברה ולפני כן ראש תחום סיכוני הסייבר במודי'ס העולמית), והיזם ישראלי יגאל ברגר (שהוביל את פעילות המו"פ והמוצר בישראל). היא מעסיקה כ-40 עובדים, 30 מהם בישראל.

לדברי נדב צפריר, שותף מנהל בטים8, בעקבות הרכישה BitSight תהפוך את פעילות ויזיבל ריסק למרכז הפיתוח שלה בישראל, שצפוי לגדול לעשרות ומאות עובדים בשנים הקרובות. שני היזמים צפויים לעבור לעבוד בחברה הממוזגת BitSight, כאשר טים8 מחפשת כיום מנהל למרכז הפיתוח הישראלי עבור BitSight.

שתי החברות, הרוכשת והנרכשת, פועלות באותו התחום של הערכת סיכוני סייבר, כאשר BitSight היא השחקנית המובילה בתחום. לדברי צפריר, היכולות של ויזיבל ריסק ישלימו את אלו של BitSight. כך לדוגמה בעוד BitSight התמחתה בהערכת סיכוני הסייבר של הארגון על פי מידע חיצוני עליו. בוויזבל ריסק התמחו בהערכת הסיכונים שהוא יפגע מהתקפות סייבר שונות על סמך מידע פנימי מתוך הארגון.

במקביל לעסקת הרכישה, מוד'יס מודיעה על השקעת ענק של 250 מיליון דולר בחברת BitSight. ההשקעה של מוד'יס נותנת שווי של 2.4 מיליארד דולר ל-BitSight לאחר המיזוג עם ויזיבל ריסק. בטים8 לא מסרו מה יהיה שיעור ההחזקות שלהם לאחר המיזוג וההשקעה של מוד'יס, שיהפוך את BitSight כאמור ליוניקורן.

העסקה משקפת כך נראה את רצונה של חברת הדירוג מוד'יס לבסס נוכחות משמעותית בעולם המתפתח של הערכת סיכוני סייבר לארגונים . מוד'יס בעצם משקיעה במובילת השוק, BitSight, ומאחדת אותה עם החברה שעזרה להקים, ויזיבל ריסק הישראלית. מתחרה חזקה נוספת על הובלת השוק של הערכת סיכוני סייבר היא SecurityScorecard, שגייסה 180 מיליון דולר במרץ השנה.

לדברי צפריר, חברות הערכת סיכוני סייבר מאפשרות לארגונים עצמם, לחברות ביטוח ולשותפים עסקיים לאמוד את הסיכונים המאיימים עליהם מבחינת מתקפות כופר או התקפות סייבר אחרות, כאשר הייחוד של ויזיבל ריסק הוא ביכולתה להציג את הסיכונים האלו בשפה ניהולית, לא טכנית. טים8 צפויה להישאר כאמור בעלת מניות פעילה ב-BitSight.