ד"ר אביעד גוז

יו"ר קבוצת מומנטום הדרכה וקוצ'ינג לארגונים

* ההרצאה הראשונה שלי: לפני 24 שנה הרציתי לאנשי השיווק הרפואי של טבע. בגלל המעמד התרגשתי מאוד. באיזשהו שלב במהלך ההרצאה הבנתי שהתרגשות היא אנרגיה שאני יכול לרתום לטובת העניין, במקום שהיא תעבוד נגדי. בגלל החוויה ההיא פיתחתי מודל שלם של ניהול מצב נפשי לפני הרצאות בפני קהל.

* טיפ מקצועי: מרצה תמיד מגיע לקהל שלו טעון באנרגיה. אתה חייב למצוא את המתג במוח שיאפשר לך להשתמש באנרגיה הזו לטובתך, כמו שעושים שחקני תיאטרון - במקום שהיא שתסתובב לך בראש נגדך ותיצור בלק-אאוט או חוסר ריכוז.

* כך אני יודע אם ההרצאה הצליחה: ברמה החיצונית הרצאה טובה מאופיינת בקהל מגיב, צוחק שעט בסוף ההרצאה ומבקש כרטיס ביקור. ברמה הנפשית הפנימית הרצאה מוצלחת היא כזו שבסופה אני חש התרוממות רוח, תחושה של בינגו.

* שיווק עצמי: להתחיל נמוך ולכבוש שעל אחר שעל. להתחיל, למשל, בפריפריה הארגונית עם קבוצות מורים, באוניברסיטה העממית וכיו"ב. מי שמתחיל נמוך בונה ביטחון עצמי וגם מרחיב את בסיס הידע שלו, כי הוא לומד להכיר מגוון קהלים רחב. למרצה אנונימי הייתי מציע "לרדת מהעץ" ולהתחיל מהגזע, אפילו מהשורשים. לזכור שמרצים מובילים בעולם כמו סטיבן קובי לא נולדו מותגים. גם הם התחילו מלמטה.

* כך אני עושה את הסינון: עם השנים התחלתי יותר ויותר לסנן. מעדיף לעבוד עם הנהלות בכירות או עם קהלים אינטליגנטים. ככל שהקהל יותר אינטליגנטי, ההרצאה יותר חיה ומעניינת. מעדיף להרצות לאנשי פיתוח ופחות לאנשי מכירות.

* הפדיחה שלעולם לא אשכח: העברתי הרצאה בנושא של ניווט ארגוני בפו"ם של צה"ל. נכנסתי לאולם שבו הורכב הקהל מתתי-אלופים ומעלה, אנשי צבא עם אגו במתאם חיובי לוותק. הם שילבו זרועות והתבוננו עליי במבט של "ידברו הנערים לפנינו". זרקתי להם שאלות פתוחות, פניתי אליהם אישית - הם לא הגיבו. ואז אתה בעצמך נכבה, כי אין דלק לעבוד עליו. זו הייתה הרצאה בינונית. יצאתי עם מסקנה שאת הקהל הזה צריך לרכך באופן משמעותי לפני שמתחילים בכלל להיכנס איתם לתוכן.

גיל: 52

מצב משפחתי: בת זוג ילד

ההרצאה הכי מבוקשת: "אפקטיביות אישית וארגונית"

תדירות הרצאות: כ-10 בחודש, מתוכן 3-4 באירופה

תעריף: 1,500-2,500 דולר להרצאה

לקוחות בולטים: אינטל, יבמ, סי טי בנק, SAP, בית המשפט העליון, וולטר, סיסקו, HP