בר-יוסף: התשובה של פלאפון היא מועדוני לקוחות

פלאפון מצאה עצמה בעמדה הכי פחות נוחה עם פרסום תוכנית התעריפים של פרטנר. במגזר הלקוחות הרגיל שלה - להבדיל מהחברות הגדולות והלקוחות הכבדים עשוי חלק גדול מהמשתמשים לגלות שפרטנר זולה יותר עבור אותו מספר דקות. בכיר בחברה אמר באחרונה כי פלאפון לא תיתן לפרטנר להיות זולה יותר, אבל בינתיים לא היתה כל הוזלה.

בפלאפון חוששים מאובדן התדמית היוקרתית בעקבות הוזלת תעריפים. על התעריפים הזולים מאוד של סלקום הם הצליחו אמנם להתגבר, אבל לא בטוח שזה יעבוד גם עם פרטנר. יש בחברה מי שסבורים שחלפו הזמנים הטובים בהם הצליחה פלאפון לשמור על תדמית יוקרתית ואיכותית למרות שהרשת לא השתפרה בהכרח והתעריפים היו גבוהים. הפעם היא נלחמת מול הטכנולוגיה הדיגיטלית שנחשבת לבשלה ולפופולרית ביותר בעולם.

זו לא מלחמה בפרטנר אלא בעולם ה-GSM שיש לו כבר את תווית האיכות והיוקרה שקשה לערער עליה.

המנכ"ל יגאל בר-יוסף, אינו מוכן להודות בפומבי שפרטנר לוחצת אותו לפינה: "אנחנו פילחנו את עצמנו מבחינת הלקוחות השונים, ונתנו את המחירים האטרקטיביים ביותר לכל פלח של לקוחות. לפלאפון יש את המחירים הטובים ביותר בשוק הסלולרי היום ואנחנו מוכיחים זאת ללקוחות. אנחנו מפלחים את חבילת התשלום, לא גלובלי, ונותנים מענה מפורט. זוהי הגינות כלפי לקוחות".

ולא תורידו מחירים?

בר-יוסף: "החברות לא יוזילו מחירים אפ-פרונט אך יתנו הטבות שוות ערך כספי. התשובה היא מועדוני לקוחות. זו הורדת מחירים דה-פקטו".

ומה תעשה התחרות לשוק?

"תפיסת העולם שלי היא, שהתחרות עושה טוב לחברות. זה יוצר לחץ בריא על החברה וגורם לה להתייעלות, לשיפור המערכות והשירות ללקוחות".

השוק יגדל?

"מספר הלקוחות יגדל לדעתי באופן משמעותי, אני לא יודע בכמה. זה יכול להיות בין 200 אלף ל-700 אלף".

אתם מנהלים משא ומתן עם יורוקום להשקעה באינטרנט זהב. זהו מהלך אסטרטגי?

"אנחנו צריכים לשלב את שירותי האינטרנט בתוך המערכת שלנו. בגדול, נספק שירותי אינטרנט אם הרגולטור יאפשר לנו