סביבה צילמת-שילמת

בתל אביב גם לצלם ברחוב עולה כסף

לא ביקשנו הרבה. בסך הכול רצינו לצלם כתבה עבור המגזין שאתם קוראים עכשיו. לעיריית תל אביב זה כנראה היה יותר מדי, עד כדי כך שנסחפנו להשתלשלות ביורוקרטית סבוכה, שהובילה לחשיפתם של נתונים מרגיזים. על-פי שיחה קצרה עם מנהלת פרויקטים להפקות צילום בעיר, מתברר כי לפני כשנה הומצא תקנון חדש, לפיו כל שימוש במרחב הציבורי מחייב "אגרת פיקוח על צילומים". בין אם מדובר במבנה עירוני או ברחוב, בשימוש של גוף מסחרי או פרטי - כל עוד אתם מעוניינים להשתמש בנופיה של העיר כתפאורה, תאלצו לשלם. התעריפים נעים בין 90 ל-230 שקלים ומשתנים בהתאם למספר השעות או הימים שבהם נמשכים הצילומים. וכן, העירייה ממש מתחשבת: סטודנטים מקבלים הנחה.

על-פי נציגת העירייה, החוקים החדשים נאכפים גם על-ידי פקחי העיר, שרשאים לתת קנס על שימוש במרחב הציבורי ללא אישור. את התעריפים המדויקים תוכלו למצוא באתר העירייה תחת הקטגוריה "צילום בעיר", ולא נופתע אם בשלב הבא תתווסף גם קטגוריה נוספת, שעל-פיה נידרש לשלם גם על הזיהום שאנחנו נושמים בעיר הגדולה. יהיה מעניין לראות על-פי מה ייקבעו התעריפים האלה. הנחה לחולי אסטמה אולי? כך או כך, הכינו את המרשרשים.

מעיריית תל אביב יפו נמסר בתגובה: "העירייה, ככל רשות מקומית אחרת, אחראית על המרחב הציבורי בתחומה מתוקף החוק. שימוש במרחב הציבורי מצריך מהעירייה אישור ובמידת הצורך רישוי מתאים. האישור ניתן לאחר בדיקה עם האגפים הרלוונטיים בעירייה וכן עם גופים נוספים שעובדים ברחבי העיר. התשלום, הסמלי אגב, נגבה עבור השירות והתיאום שמאפשרים את מהלכם התקין של הצילומים במרחב הציבורי".