מנכ"ל מוטורולה ישראל, אלישע ינאי: "לא מתוכננים פיטורים"

"בדרך-כלל אנחנו מגייסים כ-100 עובדים חדשים בשנה, וכרגע אנחנו עדיין לא יודעים להעריך את מספר העובדים שיגויסו השנה" ; על היחלשות הדולר: "ההשפעה היא אדירה, הרבה יותר מהשפעתו של המשבר הפיננסי בעולם. צריך לעשות כל מה שאפשר כדי שהדולר יגיע לפחות ל-4.2 שקלים"

"אנחנו מודאגים מהיכולת שלנו לגייס עובדים חדשים" - כך אמר ל"גלובס" אלישע ינאי, נשיא ומנכ"ל מוטורולה ישראל וסגן נשיא מוטורולה העולמית. "בדרך כלל אנחנו מגייסים כ-100 עובדים חדשים בשנה, וכרגע אנחנו עדיין לא יודעים להעריך את מספר העובדים שיגויסו השנה. עם זאת, אנחנו לא מתכננים פיטורי עובדים, אנחנו מתכננים את התוכניות לרבעון הקרוב ולשנה הבאה, ולא יהיה אצלנו שום שינוי מהותי. מצבנו איתן".

בהתייחס לתעשיית ההיי-טק והאלקטרוניקה אמר ינאי: "המשבר העולמי לא נוצר בעקבות צונאמי או מלחמה. הוא נוצר בעקבות מניפולציות כספיות של מהנדסים פיננסיים שהמציאו מוצרים פיננסיים ועשו לרווחתם האישית.

המשבר לא נובע מפגיעה ביכולות אמיתיות ולכן אני אופטימי לגבי ההיחלצות ממנו. אני מעריך שמכיוון שענפי ההיי-טק והאלקטרוניקה לא פונים לצרכן הסופי - הם ייפגעו פחות. עם זאת, אני ממליץ לנהוג בזהירות, לחסוך בהוצאות ולעקוב אחרי השוק".

על היחלשות הדולר אומר ינאי: "ההשפעה היא אדירה, הרבה יותר מהשפעתו של המשבר הפיננסי בעולם. צריך לעשות כל מה שאפשר כדי שהדולר יגיע לפחות לשער של 4.2 שקלים".