על גב הילדים שלכם

תם טקס השקת אייפד של אפל. תהיה מהפכה, זה ברור. השאלה איפה

הטאבלט של אפל הרטיט לבבות בשבועות האחרונים וכל הפוקוס כוון אל ההדחה הצפויה והמתוקשרת של הקינדל של אמזון מכס המלכות של קורא הספרים העולמי. איזה פייט.

מי בכלל זוכר שאך לפני חודש ומשהו, שבר הקינדל שיא היסטורי ומכר יותר eBooks מאשר כל הספרים העשויים מ"עצים מתים". יד על הלב - האם מישהו שם לב שאמזון בעצם כבר שולטת ב-90% משוק הספרים האלקטרוניים? יתרה מכך, אייפד וקינדל לא לבד. חבורה שלמה של טאבלטים, רובם מבוססי האנדרואיד של גוגל, יש גם חלונות, נמצאים שם בחוץ, או בדרך. בקרוב יהיה גם "קינדרואיד". הנדל"ן של השטוחים האלקטרוניים כנראה שווה הרבה.

הרבה הספדים על דברים מנייר עוד ייכתבו: על ספרים עבי כרס שלא יתפסו יותר מקום על המדף המאובק, על עיתונים ועל ריח הדפוס הטרי שלא ידיפו, על אלבומי תמונות שלמעשה כבר עברו מן העולם. אבל ההספד היפה ביותר יהיה ההספד לילקוט הכבד של הילדים בדרך לבית הספר.

מי שרוצה להבין את גודל המהפכה, צריך למצוא מוטיבציה טהורה ומזוקקת לצריכת המוצר. "כאב" קוראים לזה בתעשיית ההשקעות. הגב המתכופף של דרדקים בכתה א' הוא אחד כזה. טאבלט קטן במקום כל ספרי הלימוד שהם סוחבים על הגב יום יום הוא חלום יפה. יהיה שם הכל, לא רק ספרים. גם מחברות, מחשבונים, חוברות לימוד אינטראקטיביות, מבחנים בלחיצת כפתור, יומן התלמיד וגם משחקים. בקיצור, מדיום שיווקי מטורף.

את זה מבינות הוצאות הספרים. כדי שהמהפכה תהיה ענקית, לא מספיק למכור "מלחמה ושלום" לטסים במחלקת עסקים. חשוב לשלוט גם וקודם כל בספסל הלימודים. חינוך מעולם לא היה יותר סקסי.

להרחבה בנושא: http://tinyurl.com/alongal1026