רשתות במחשב הן רק הבקרוב

דפוסי השימוש בסמארטפונים מראים שצמח לנו איבר חדש. בקרוב בישראל

מה אנשים עושים בסופר-סמארטפונים שלהם הכי הרבה? משחקים? קוראים בחדשות? מקליקים על פרסומות? דפוס שימוש אחד עולה על כל דבר אחר, ובהרבה. מחקר חדש מאשרר שמחזיקי ניידי-העל האלה עסוקים מבוקר עד ערב בעיקר בפעילות חברתית, ויתרה מכך, הרוב גם לא מתנתקים בין אינטראקציה לאינטראקציה, אלא מקיימים תקשורת ומוכנים לפעולה בכל רגע נתון.

מה לנתונים עולמיים על סמארטפונים ולממונים על השיווק של מותגים בישראל? הרי האייפון רק נחת כאן, האנדרואידים המובילים עוד איפשהו בדרך ובינינו, רוב האנשים פה בכלל משתמשים בטלפון הנייד לשיחות ואסמסים ועושים פייסבוק במחשב. וגם ככה לא ברור מה נשאר לנו ביד מכל השיווק מהרשתות החברתיות.

זו דרך אחת להסתכל על העניין. דרך אחרת להבין את הנתונים האלה, היא פשוט לקלוט שעוד שנה-שנתיים יהיו כאן מיליון סמארטפונים.

קחו את סך כל ההתחייבויות של שלוש החברות הסלולריות להפצת האייפון, חברו עם מכשירי אנדרואיד שיעשו את הכניסה שלהם וערבבו היטב עם המיטב של מותגים ותיקים שעדיין שולטים בשוק, כמו נוקיה N900 וצפונה, שיגיעו (כשיגיעו...) מצויידים ומזוודים ביכולות ובמערכות הפעלה דומות. רק אלה שווים לפחות מיליון בעלי סמארטפונים. אפילו 2 מיליון.

מיליון איש עם סמארטפונים שרוב מה שהם עושים בנייד שלהם זו פעילות חברתית ואפילו לא מתנתקים מהרשת?

אתם כבר תרצו להיות להם בנייד. אז נכון, אין הרבה כאלה בינינו, עדיין, אבל הם מסתובבים ברשתות באמצעות המחשב ההוא של פעם, ובמבט מפוכח קדימה, אתם רוצים למצוא אותם ברשת כבר היום, לעשות להם כיף ולגרום להם לשמור על קשר עד שיהפכו לסמארטפונים. יש מצב שזה משתלם לא פחות מלהשקיע באפליקציה אופנתית לאייפון כבר היום. אאוטרנט, כבר אמרנו?