כלל פיננסים בטוחה: גורמים רבים פועלים לטובת אורמת; העלו מחיר היעד ל-29 ש'

הותירו ההמלצה ב'תשואת יתר'; פרוייקט איידהו יניב הכנסות של 20-25 מיליון דולר; בקליפורניה צפויה עלייה של 25% במחירי האנרגיה

על רקע נסיקת מחירי הנפט לשיאים חדשים, בולטת מניית האנרגיה הירוקה אורמת שזוכה היום להעלאת תחזיות מכלל פיננסים בטוחה.

בבית ההשקעות הותירו את המלצתם למניה ב'תשואת יתר' אך העלו את מחיר היעד מרמה של 26.5 שקל למניה לרמה של 29 שקל למניה הגבוה בכ-16% ממחירה בשוק, וזאת בעקבות הצטברותם של גורמים חיוביים רבים לחברה.

בכלל פיננסים בטוחה גורסים כי על פי מודל היוון המזומנים עולה כי שוויה של החברה מייצג מחיר מניה של 32 שקל. גורם חיובי נוסף אשר תורם רוח גבית לשוויה של החברה נעוץ באחזקה של 6.8 מיליון מניות בחברת אופטיקנדה שמניותיה נסקו אמש בכ-13.3% בבורסה הקנדית על רקע התפתחויות חיוביות במשק האנרגיה הקנדי.

בכלל פיננסים ציינו כי הפרוייקט המשותף של החברה באיידהו לאספקה של חשמל גיאותרמי בהיקף של 13 MW אשר תרומתו הצפויה טרם דווחה על ידי החברה יניב בשורה העליונה הכנסות של 20-25 מיליון דולר.

בבטוחה הצביעו לחיוב על עובדה חיובית נוספת לאורמת והיא עלייה צפויה של 25% במחירי האנרגיה בקליפורניה שישפרו את הרווחיות של החברה בפעילותה שם.

סיבות נוספות אותם מעלים בכלל פיננסים נעוץ בשוק האנרגיה המסורתי שסובל מלחץ מחירים במה שעשוי ליצור לחץ חיובי על שינוים בסביבה המנהלית של הרשויות בארה"ב.