"רכבת ישראל היא אחד הגופים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר במשק הישראלי. הרכבת זוכה לרוח גבית אדירה מהממשלה ואני מקווה שאדע להצעיד את הרכבת קדימה בפיתוח ברמת השירות בשיפור הרווחיות ופנייה לגיוון מקורות הכנסה. אני שמח על האמון שנתן בי הדירקטוריון תפקיד מנכ"ל הרכבת הוא אתגר אדיר", כך אמר ל"גלובס" עופר לינצ'בסקי שמונה אתמול בערב למנכ"ל רכבת ישראל.
לינצ'בסקי מכהן כיום כסמנכ"ל כספים באגד וכמנכ"ל חברת הבת אגד אחזקות ייכנס לתפקידו תוך שבועות ספורים, ככל הנראה בתחילת ספטמבר.
לינצ'בסקי (37) כלכלן ומשפטן בהשכלתו כיהן בעבר, במשך שבע שנים כראש תחום תשתיות באגף התקציבים במשרד האוצר, והיה מעורב בין היתר בפרויקטים תשתיתיים גדולים כמו מנהרות הכרמל, הרכבות הקלות, כביש חוצה ישראל, הרפורמה בתחבורה הציבורית ועוד.
שכרו של לינצ'בסקי ברכבת יהיה 36 אלף שקל בחודש, שכר הנמוך משכרו באגד.
לינצ'בסקי אמר ל"גלובס" כי הכסף לא היה שיקול בעיניו. "זה נכון שבאגד הרווחתי יותר, אבל האתגר הגדול הטמון בתפקיד הוא זה שמשך אותי ועניין אותי ולכן התמודדתי על התפקיד".
המנכ"לים ברכבת ישראל בשנים האחרונות לא הצליחו לסיים קדנציה מלאה. המנכ"ל האחרון יוסי מור שנכנס לתפקידו ביוני 2004 נאלץ להתפטר ביולי 2005 על רקע התאונות ברכבת וליקויים בהפעלת רשת הרכבות. קודם לכן כיהן בתפקיד יוסי שניר שנאלץ לעזוב בעקבות התערבותו של שר התחבורה דאז אביגדור ליברמן. שניר נכנס לתפקידו בדצמבר 2001 ועזב בינואר 2004 לאחר קדנציה של כשנתיים וחצי.
לעניין זה אמר לינצ'בסקי כי המנכ"לים ברכבת ישראל היו אנשים מוכשרים. "אני מקווה ש-10 שנות הניסיון שלי בתחום התחבורה בתפקידי ניהול בכירים גם בסקטור הציבורי וגם בסקטור הפרטי גם כרגולטור וגם כמונופול יסייעו בידי למלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר", הוסיף לינצ'בסקי.
ועדת האיתור בראשות היו"ר משה ליאון בחנה יותר מ-80 מועמדים לתפקיד מנכ"ל הרכבת. לינצ'בסקי ומועמד נוסף, נצח משיח, היו שני המועמדים הסופיים. הדירקטוריון בחר בלינצ'בסקי על פני משיח בשל נסיונו הרב בתחום התחבורה.
גורמים בענף שיבחו את הבחירה ואמרו כי לינצ'בסקי הוא מינוי מקצועי. גורם בכיר בענף אמר שהגיע הזמן שבראשות הרכבת יעמוד איש מקצוע בלי כל הטעיות פוליטיות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.