הממשלה תשכור עוד 1,000 חדרי מלון למפונים

השהות במלונות תהיה בין יומיים ל-10 ימים והיא כוללת פנסיון מלא; עוד 100 קראווילות יוקמו בניצן

הממשלה החליטה לשכור עוד כ-1,000 חדרי מלון עבור מפוני עזה שלא בחרו לעצמם דיור זמני.

השהות במלונות תכלול פנסיון מלא וזאת בניגוד להחלטה קודמת, לפיה היא תכלול ארוחת בוקר בלבד.

ממשרד השיכון נמסר, שבמהלך השבועות הקרובים יעברו עובדי המשרד בין משפחות המפונים ויציעו להם פתרונות זמניים ופתרונות קבע. השהות במלון היא לתקופה של בין יומיים לעשרה ימים. אחר-כך יתבקשו המפונים לממן את השהות מכספם.

הממשלה גם החליטה לרכוש עוד 100 קרווילות לישוב ניצן. בתום רכישה זו יגיע מספר הקרווילות בישוב ל-450.

עד כה חתמו למעלה מ-100 משפחות - מגדיד, בדולח, גן אור, נצר חזני, מורג, קטיף, נווה דקלים ורפיח ים על חוזים שיאפשרו להן לעבור לניצן.

בינתיים, הודיעו 15 משפחות מנווה דקלים שברצונן לעבור לישוב מגן שאול, שבמועצה האיזורית גלבוע. מאחר ולפי סעיף 85 של חוק ההינתקות זכאים לסיוע במבני ציבור רק קבוצות ובהן למעלה מ-20 משפחות, התבקשו חברי הקבוצה להוסיף חברים נוספים.

כ-25 משפחות מגדיד, רפיח ים ודוגית יעברו למושב בוסתן הגליל שבסמוך לעכו במסגרת מגורי הקבע. משפחות אלה ידאגו לעצמן לדיור זמני, באופן עצמאי עד להקמת ביתן.

כ-22 משפחות יעברו לקיבוץ אור הנר. 26 משפחות יעברו למבקיעים, מתוכן חתמו על חוזים 22 משפחות. על פי התוכנית, יתגוררו המשפחות בדיור זמני על המגרש עליו ייבנה ביתן.

בקיבוץ כרמיה הוקמו 49 יחידות דיור על-ידי יזם פרטי, עד-כה הודיעו 15 משפחות שברצונן לעבור לישוב, אך טרם עברו אליו. בקיבוץ מפלסים הוקמו 32 יחידות אליהן עברו עד-כה ארבע משפחות.

לקיבוץ יד חנה יעברו 30 משפחות מחומש, שכל אחת מהן תקבל מגרש בשטח דונם, עליו ניתן לבנות שתי יחידות דיור. בשלב הראשון תקבל כל משפחה דיור זמני שיוצב על המגרש, עד להקמת בית הקבע.

לדברי מנכ"ל משרד השיכון, שמואל אבואב, בתום תהליך ההתנתקות, יעשה משרד השיכון את כל המאמצים למצוא פתרונות דיור הולמים לכל המפונים. הוא הבהיר, כי בינתיים, הביקוש הגדול ביותר קיים לקרווילות. במלאי של משרד השיכון גם יש כ-850 יחידות דיור להשכרה, מתוכן הושכרו עד כה כ-200.