לנדאו לשרון: אתה שקרן, רמאי ואכזר; הבאת את ישראל לשיאים של שחיתות

איתם: נשלח אותך למוקטעה של החווה; בכל ט' באב יאמרו קינה מיוחדת על החורבן שהמטת

ראש הממשלה, אריאל שרון, לא ניצב מעולם בכנסת תחת אש מילולית כה בוטה וחריפה ממחנהו, כפי שהוטחה נגדו היום (ב') בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בראש המתקיפים עמדו מורדי הליכוד וח"כ אפי איתם מפורשי המפד"ל. "זמנך עבר"! הטיח בו ח"כ עוזי לנדאו, מנהיג המורדים בסיעתו שמיהר להוסיף: "אתה שקרן, רמאי ואכזר! הגיע הזמן שתתפטר ואחרי שהבאת את ישראל לשיאים של שחיתות, אתה לא ראוי להיות מנהיג".

המורדים הצטרפו למתקפה: "אני במקומך הייתי שם אפר על הראש ומבקש סליחה מכל המגורשים", אמר ח"כ יחיאל חזן. ח"כ אהוד יתום צעק בעקבותיו: "זהו יום אבל לאומי, שמנהיגותך צרבה בתודעה את התקדים של החזרת שטחים בחזרה לגבולות 67' ללא תמורה, ושל אלפי פליטים יהודים בלי פתרונות".

ח"כ איתם הוסיף שמן על המדורה: "אל תדאג, איש לא ירים עליך יד ולא יגע בגופך, כי אנחנו מאופקים. נקמתנו תהיה פוליטית כשתגורש מהשלטון. נשלח אותך למוקטעה של החווה, שתשב שם לבדך בין הקירות ותלטף את הכבשים, כמי שאיננו ראוי למנהיגות. נדאג שבכל ט' באב יאמרו בכל בתי הכנסת קינה מיוחדת על החורבן שהמטת על מדינה שלמה".

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, יצא המום מהמעמד, שגם הוא לא זכר כמותו. בחדר ניסה ריבלין לשדל את שרון לפעול לאיחוי הקרעים שכבר נראים בעם, אבל ח"כ יוסי שריד (מרצ) שיסע אותו: "אין אפשרות לאחות קרעים עם חבורה עבריינית וכיתה הזויה", הוא התכוון למועצת יש"ע.

שרון שהגיע מוכן לדיון אך לא להתקפה המאולתרת, ניסח את דבריו מראש על גבי הנייר וקרא מן הכתוב. הוא הדגיש שלא תחול התקדמות במפת הדרכים, כל עוד הפלשתינים לא ממלאים את חלקם בפירוק אירגוני הטרור. "רק פירוק האירגונים ייחשב כעמידה בהסכם מפת הדרכים", הוא הבהיר.

להתקפה הקשה כנגד שרון הצטרף אחה"צ גם בנימין נתניהו, שבנאום במליאת הכנסת הזהיר, כי "שרון רץ בעיוורון ליצירת איזור טרור חופשי".

"ניסיתי למנוע זאת, הצבעתי נגד, אבל נגד, אבל זה לא עזר".