קובי אלכסנדר מורווח "על הנייר" 17 מ' ש' על השקעתו בגחלת - כ-20% ב-3 חודשים

קבוצת אי.בי.אי הרוויחה כ-29 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה * גחלת, שרווחיה נשחקו מעט בסיכום המחצית, תחל לאחד את תוצאות הקבוצה מהרבעון השלישי

חברת גחלת הפכה בשנה האחרונה לאחד הגופים הפיננסיים הגדולים בשוק ההון, לאחר השלמת המיזוג עם קבוצת אי.בי.אי. דו"חות החברה לרבעון השני של השנה מלמדים כי, בדומה לשאר הגופים הפיננסיים, גם גחלת נהנתה מהגאות בשווקים, אך רווחיה נשחקו מעט בשורה התחתונה לעומת הרבעון והמחצית המקבילים, שהושפעו בין היתר מרווח חד-פעמי גבוה למדי.

בשורה העליונה רשמה גחלת ברבעון השני גידול של כ-35% בהכנסות שהסתכמו בכ-14.4 מיליון שקל. שני המקורות המרכזיים של ההכנסות הם: חברת קרנות הנאמנות אי.בי.אי שהניבה לגחלת הכנסות של כ-6.9 מיליון מדמי ניהול, שאוחדו לראשונה בחלקם היחסי (59%), וחברת החיתום פועלים אי.ב.אי, שהניבה הכנסות של כ-5.6 מיליון שקל, על רקע הגאות בשווקים הפיננסיים ורווח חד-פעמי של כ-1.5 מיליון שקל.

סה"כ, תרמו החברות הכלולות כ-5 מיליון שקל לגחלת כשאיחודן המלא בדו"חות יתבצע מהרבעון השלישי. ההכנסות מני"ע סחירים וממימון התכווצו בכ-30% ועמדו על כ-2.5 מיליון שקל. בין היתר, עולה כי פעילות הברוקראז' הניבה רווח של כ-3.5 מיליון שקל ופעילות חברת הייעוץ אמבן הניבה רווח של כ-900 אלף שקל.

הוצאות ההנהלה והכלליות של גחלת תפחו ברבעון השני לכ-3.37 מיליון שקל לעומת כ-260 אלף שקל ברבעו המקביל, כאמור, על רקע האיחוד לראשונה של הוצאות הניהול בחברת קרנות הנאמנות. לדברי החברה, כ-2.3 מיליון שקל מההוצאות מקורן בחברת הקרנות וכ-300 אלף שקל מקורו בגידול בהוצאותיה של גחלת עצמה.

איחוד חברת הקרנות הורגש גם בשורת המס, שם רשמה הוצאות של כ-2.4 מיליון שקל. הוצאות אלו השפיעו על השורה התחתונה בהשוואה לתקופה המקבילה, לאור העובדה שברבעון המקביל נהנתה החברה ממגן מס ורשמה הכנסות מס בהיקף של 60 אלף שקל.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-7.6 מיליון שקל - קיטון של כ-28% לעומת הרבעון המקביל. במחצית הראשונה רשמה החברה רווח נקי של כ-16.1 מיליון שקל לעומת כ-17.2 מיליון שקל במחצית המקבילה. הרווח בתקופה המקבילה כלל רווח הון של כ-7.1 מיליון שקל ממימוש נכסים, בהשוואה לרווח חד-פעמי של כ-1.5 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.

גחלת מציינת בדו"חותיה עוד כי רווחי קבוצת אי.בי.אי במחצית הראשונה הסתכמו בכ-12.8 מיליון שקל, נתון אשר מדווח לראשונה, על רקע מיזוגה של הקבוצה לתוך גחלת. תוצאות אלו שכוללות את חלקה של אי.בי.אי בפעילות הברוקראז', הקרנות והחיתום, יאוחדו לתוך דו"ח הרווח והפסד של גחלת מהרבעון השלישי. לפיכך, מהדו"חות עולה שהרווח הנקי הכולל של קבוצת אי.בי.אי עמד במחצית הראשונה על כ-28.9 מיליון שקל.

לאחר המיזוג עם קבוצת אי.בי.אי תפח מאזן החברה לכ-350 מיליון שקל לעומת כ-146 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל. מאזן זה ממומן ע"י הון עצמי של כ-216 מיליון שקל ובקופת המזומנים מונחים כ-65 מיליון שקל.

נכון להיום, לגחלת פעילות בתחום קרנות הנאמנות, באמצעות אחזקה מלאה בחברת הקרנות של אי.בי.אי ופעילות בתחום הברוקראז' והחיתום, באמצעות אחזקה מלאה באי.בי.אי הולדינגס, המחזיקה בכ-27% מחברת החיתום פועלים אי.בי.אי. בנוסף, לחברה שליטה מלאה בחברות ההשקעות אמבן, העוסקת בניהול תיקים ללקוחות פרטיים ומוסדיים ובייעוץ פיננסי.

גחלת, שנסחרת לפי כ-560 מיליון שקל, נשלטת כיום ע"י צבי לובצקי, עמנואל קוק ודוד ויסברג, מייסדי קבוצת אי.בי.אי, וקובי אלכסנדר, שנכנס לקבוצה רק בחודש מאי. שיעור האחזקה בחברה של כל אחד מהארבעה עומד על כ-17.6% ומוערך ב-100 מיליון שקל. אגב, מאז נכנס קובי אלכסנדר לגחלת, בתחילת חודש מאי, הוא כבר יכול לרשום רווח של כ-20% על ההשקעה.

קבוצת אי.בי.אי עצמה הוקמה בשנת 1971 ומאז 1973 היא חברה בבורסה לני"ע. הקבוצה, נחשבת לאחד מבתי ההשקעות הפרטיים הוותיקים בישראל והיא מנהלת כ-5 מיליארד שקל בתיקי לקוחות וקרנות נאמנות. בנוסף, נערכת כיום אי.בי.אי להתמודדות על רכישת קופות גמל ונכסים פיננסיים אחרים שיוצעו למכירה על ידי הבנקים במסגרת יישום המלצות ועדת בכר. הקבוצה דיווחה, כי החליטה לבחון כניסה לפעילות בתחום ניהול קופות גמל, אם באמצעות רכישה או בדרך של הקמת חברה חדשה.

לאחרונה דיווחה החברה, כי היא וקבוצת קלי - בית הביטוח הפנסיוני, מנהלות מו"מ לרכישת אחזקות בנק המזרחי (60%) בנתיבות, המנהלת ארבע קופות גמל וקרנות השתלמות (הדר, להיט, אשכול ונירית). שווי נכסי הקופות וקרנות ההשתלמות של נתיבות הסתכם בסוף מארס בכ-1.66 מיליארד שקל. לגחלת עצמה אחזקה של כ-20% בנתיבות כיום, שעברה לקבוצה על רקע המיזוג עם אי.בי.אי.

עם פרסום הדו"חות, החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך של 10 מיליון שקל, או 7.2 שקל למניה. הדיבידנד יחולק ב-22 בספטמבר.*