רו"ח ידין ענתבי מונה למפקח על הביטוח ולממלא מקום הממונה על שוק ההון

שימש במשך שנה כמשנה למפקח היוצא - אייל בן שלוש * המינוי הינו לשלושה חודשים

רו"ח ידין ענתבי, המשנה למפקח על הביטוח מונה היום (ד'), היום האחרון לכהונתו של המפקח הנוכחי אייל בן שלוש, למפקח על הביטוח ולממלא מקום הממונה על שוק ההון. המינוי הזמני יהיה לשלושה חודשים שלאחריהם ניתן יהיה לתת הארכה.

בתגובה אמר מנכ"ל חברת ביטוח גדולה כי זהו מינוי טוב המעיד על המשכיות "ידין בקיא בתחום, מכיר את המתרחש ואת תחומי העיסוק העיקריים ואני מעריך כי ימשיך בדרכו של בן שלוש".

הנושאים העיקריים בהם יהיה על ענתבי לטפל יהיו יישום חקיקת ועדת בכר, פתיחת המעבר החופשי בקרנות פנסיה ומימוש התוכנית האסטרטגית של האוצר שאושרה לאחרונה.

מאז הצנחתו של דורון שורר לתפקיד בשנת 1996, מונה המפקח על הביטוח מתוך אגף שוק ההון. ניסיון העבר מראה כי המשנה למפקח הוא המועמד הפנימי המוביל לתפקיד ועד כה גם הזוכה בו. המפקח הנוכחי אייל בן שלוש וגם קודמתו ציפי סמט כיהנו כמשנים של המפקחים שקדמו להם. יצוין כי גם בן שלוש היה בתחילת תפקידו ממלא מקום ורק לאחר חצי שנה קיבל מינוי קבוע.

ענתבי (34) התמנה למשנה למפקח לפני כשנה והיה אחראי על התכנון האסטרטגי לרבות ריכוז הטיפול בהמלצות צוות בכר, וכן על הפיקוח על יציבות חברות הביטוח ועל ביטוחי הבריאות. ענתבי, כיהן קודם כסגן בכיר בתחום ביטוח כללי וביטוחי בריאות ונמצא באגף שבע שנים.

כמשנה למפקח טיפל ענתבי ביישום הרפורמה המוצלחת בביטוח רכב חובה, בהסדרת התחום הפרוץ של ביטוחי בריאות וביטוח סיעודי ובהמשך הסדרת הכללים למכירת ביטוח אגב משכנתא בבנקים.

בראיון שנתן ל"גלובס" בינואר האחרון אמר ענתבי כי המדינה מתקשה לפקח על מחירים "המדינה באופן שיטתי נכשלת בפיקוח על תעריפים. ראה תחום ביטוח חובה, הסרנו את הפיקוח והמחירים ירדו. ארבעה פקידים במשרד האוצר לא יכולים לקבוע מחירים למדינה שלמה. פיקוח מחירים נכון בנקודות זמן מסוימות ולא כתפיסת עולם".