גרטנר: ספקי שירותים פיננסיים באזור EMEA צפויים להוציא 46.2 מיליארד דולר על שירותי IT בשנת 2005

אולם, עד סוף 2006, פחות מ- 30% מספקי השירותים הפיננסיים ב- EMEA יבצעו פרויקטים אסטרטגיים במיקור חוץ

ספקי השירותים הפיננסיים באזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה (EMEA) צפויים להוציא 46.2 מיליארד דולר על שירותי IT בשנת 2005. אולם, עד סוף 2006, פחות מ- 30% מספקי השירותים הפיננסיים ב- EMEA יבצעו פרויקטים אסטרטגיים במיקור חוץ. כך על פי חברת המחקר גרטנר.

קימברלי האריס-פרנט, סגנית נשיא למחקר בגרטנר: "רוב ספקי השירותים הפיננסיים משתמשים כיום באופן טקטי במיקור חוץ להגדלת רווחיותם של פרויקטים, או בכדי להפחית עלויות תפעול ולא עבור קבלת ערך אסטרטגי לארגון. ספקי השירותים הפיננסיים צריכים להתחיל לבצע מיקור חוץ לפרויקטים אסטרטגיים על מנת שהארגון ירוויח בקנה מידה גדול יותר".

נושא זה וכן תחזיות רבות בתחום הטכנולוגי וסיכויי הצלחתן של טכנולוגיות שונות ינותחו ב- 40 הרצאות על ידי 22 אנליסטים עולמיים וכן מנהלי חברות בין-לאומיות, במהלך כנס גרטנר הבינ"ל שיתקיים ב-27-28 לספטמבר בת"א.

האריס-פרנט מוסיפה: "לפרויקטים אסטרטגיים יש מימד שונה מאשר לפרויקטים טקטיים רגילים. הם יותר מורכבים, בכך שהם מערבים מיקור חוץ של IT עם מיקור חוץ של תהליכים עסקיים, בכדי להגדיל ולשנות את הארגון. טיבעו של הפרויקט דורש מבנה שונה של חוזה, התקשרות ושיטה למדידת הצלחה".

על מנת שפרויקטים במיקור חוץ יצליחו, מיקור החוץ חייב להילקח בחשבון באופן אסטרטגי והוא חייב להיות חלק מתרבות הארגון. החברה חייבת לאמץ את השימוש במיקור חוץ ולפתח אסטרטגיות מתי וכיצד להשתמש במיקור חוץ באופן יעיל.

לדברי האריס-פרנט,"ההצלחה של מיקור החוץ מתבססת על הפחתת סיכון (זו הסיבה שהרגולטור בבנקאות וביטוח בארצות שונות לא מאפשר בקלות מיקור חוץ בסקטור הפיננסי), לכן ספקי השירותים הפיננסיים חייבים לבנות אסטרטגיה חזקה כדי להקל על השימוש במיקור חוץ בפרויקטים אסטרטגיים. ספקי השירותים הפיננסיים צריכים לקבוע תנאים איך ומתי יש להשתמש במיקור חוץ בארגון. כך יתקיים פיקוח מתאים על הפרויקטים במיקור חוץ על ידי התווית הדרך, ייפוי כוח והובלה של הפרויקט".

בכדי להרוויח את מירב היתרונות ממיקור חוץ, ספקי השירותים הפיננסיים חייבים להבין במלואם את הזדמנויות והאתגרים הקשורים למיקור חוץ של IT ומיקור חוץ של תהליכים עסקיים. ספקי השירותים הפיננסיים צריכים לדעת מתי להשתמש במיקור חוץ; כיצד להשתמש במיקור חוץ באופן טקטי ובאופן אסטרטגי; מה הם סוגי הפרויקטים והתהליכים הטובים ביותר למיקור חוץ; כיצד לבחור בין אלטרנטיבות onshore, nearshore ו- offshore; וכיצד לבחור את השותף הטוב ביותר למיקור חוץ בהתבסס על היקף הפרויקט, מודלים שונים של תמחור, סיכון ותוצאות עסקיות.

"אם נעשה שימוש נכון, מיקור חוץ יכול להיות כלי אסטרטגי שיכול לסייע לספקי השירותים הפיננסיים לשנות את הארגון שלהם, להרוויח יעילות בתפעול, להגיב לתנאים המשתנים בתעשייה ולענות על המטרות העסקיות באופן טוב יותר, כגון גידול ברווחיות", אומרת האריס-פרנט. "אולם, אם נעשה שימוש לא נכון במיקור חוץ או שהמיקור חוץ איננו מנוהל נכון, זהו סיכון שיכול להוביל לבזבוז זמן, בזבוז כסף, כישלון פרויקטים וכישלון עסקי".