אלקטרה נדל"ן מתרחבת בגרמניה: רכשה בניין משרדים בנירנברג תמורת כ-141 מיליון שקל

הבניין מושכר במלואו לרשת בתי כלבו האופנה Wohrl הגרמנית עד שנת 2022 ללא זכות יציאה

חברת אלקטרה נדל"ן , מקבוצת אלקטרה , ממשיכה להרחיב את סל נכסיה המניבים במערב אירופה ובצפון אמריקה. בסוף השבוע הובילה החברה עיסקה לרכישת בניין משרדים במערב גרמניה תמורת כ-25.5 מיליון אירו (כ-141 מיליון שקל). חלקה של אלקטרה נדל"ן בעיסקה עומד על 75%.

עיסקה זו מתווספת לעיסקת הענק, במסגרתה רכשה אלקטרה נדל"ן בחודש מארס האחרון 40% מסל של 7 נכסים מניבים בגרמניה, המושכרים לדויטשה טלקום, בעיסקה שהיקפה הכולל הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

הנכס הנרכש הוא בניין משרדים, הממוקם בנירנברג, והמושכר במלואו לרשת בתי כלבו האופנה הגרמנית וורל (Wohrl) כבניין הנהלתה הראשית. הבניין מושכר לרשת עד דצמבר 2022, ללא זכות יציאה.

דמי השכירות שמניב הנכס (100%) מסתכמים בכ-2 מיליון אירו נטו (כ-10.9 מיליון שקל), והם מוצמדים מדי שנה למדד המחירים לצרכן של המשק הגרמני. כמו כן, נושא השוכר בכל הוצאות הניהול והתחזוקה השוטפות של הנכס. דמי השכירות מבטיחים לאלקטרה נדל"ן תשואה התחלתית נטו בשיעור של 8.4% על השקעתה.

מימון הנכס הובטח על ידי מוסד פיננסי גרמני, שהעמיד הלוואה בסך של 21.8 מיליון אירו (כ-121 מיליון שקל), המהווה כ-93% מסך עלותו הכוללת של הנכס (100%). ההלוואה היא ללא זכות חזרה לחברה (Non-Recourse), וכנגדה שועבדו הנכס והתקבולים ממנו. ההלוואה ניתנה בריבית קבועה של 4.63% לתקופה של 7 שנים.

שלמה שרף, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן: "העיסקה משקפת את האסטרטגיה שלנו להרחיב את סל הנכסים שלנו במערב אירופה ובצפון אמריקה, תוך שימת דגש על נכסים אטרטקטיביים, המתאפיינים בשוכרים איכותיים, עם חוזים ארוכי טווח והמבטיחים רווחיות גבוהה לקבוצה. גייסנו לאחרונה כ-370 מיליון שקל, כך שיש לנו משאבים לביצוע עיסקאות נוספות לביצוע קפיצת מדרגה בהיקף עסקיה של החברה בשנים הקרובות".