אהרון ברק מרגיע את השופטים: "נעשה הכל להגן עליכם"

נשיא ביהמ"ש העליון שלח לכלל השופטים בישראל איגרת לקראת השנה החדשה, בה הוא תוקף את הביקורת על פסק הדין נגד השופטת הילה כהן

נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, מנסה להרגיע את השופטים. באיגרת ששלח לכלל שופטי ישראל עם פתיחת שנת המשפט, כתב ברק: "נעשה הכל כדי להגן על כל אחד מכם מפני התנפלויות שלוחות רסן". באיגרת שנשלחה ל-550 השופטים בארץ יצא ברק בהתקפה חריפה על הביקורת על פסק הדין שהתקבל בבית המשפט העליון בדיון המשמעתי של השופטת הילה כהן.

ברק אומר כי השופטים מקבלים את הביקורת בברכה, אך ראוי לה שהיא תהיה עניינית ולא אישית. דוגמה לכך שהמבקרים לא עמדו תמיד בדרישה אלמנטרית זו היא הביקורת בעניינה של השופטת הילה כהן.

ברק אומר, כי זוהי ביקורת מלאת רמזים ביחס ליחסי החברות בין אחד השופטים לב"כ של השופטת הילה כהן. ביקורת זו היא שהשפיעה לטענת המבקרים על פסק הדין.

בביקורת, מצטט ברק, נאמר כי על השופטים להודות בפומבי על טעותם, וכי פסק הדין הוא מגוחך, מעוות ויש בו כדי לעורר מיאוס. ברק מציין, כי זו איננה ביקורת אלא השתלחות לשמה.

"לביקורת שכזו לא היתה כל הצדקה", כותב ברק ומבטיח כי יעשה הכל על מנת להגן על השופטים מפני התנפלויות שלוחות רסן. באיגרת מציין ברק כי קיבל כבר את טיוטת הכללים של האתיקה לשופטים, כפי שהוכנה על ידי הוועדה שמונתה לכך. מאז קיבל את הערות שופטי בית המשפט העליון, שרת המשפטים ונציבות תלונות הציבור על השופטים. עתה הודיע ברק כי הוא מפיץ את הטיוטה לכל שופטי המדינה.

ברק מציין, עם זאת, שאין ולא כלום בין עיתוי ההפצה לבין חקירות אלו ואחרות המתנהלות או התנהלו כנגד שופטים. ברק מבקש גם לקבל את הערות השופטים לכללי האתיקה.

לדבריו, בתי המשפט טיפלו בין השאר בעתירות המתייחסות לתוכנית התנתקות בצורה הראויה ביותר, והם ביטאו בכך את איתנותה של הדמוקרטיה הישראלית.

ברק מסיים את דבריו בהדגשה, כי אם השופטים ימלאו כראוי את תפקידם, יגבר אמון הציבור בבית המשפט.