גורמי בטחון: גם בנו של מוסא ערפאת נרצח; החמאס עמד מאחורי ההתנקשויות הבוקר

ההתנקשות במוסא ערפאת: גורמי ביטחון ישראלים אומרים אחר הצהריים (ד') שגם בנו של מוסא ערפאת, מנהל, נרצח בצהריים על ידי חוטפיו. מנהל נחטף הבוקר על ידי החמושים שרצחו את אביו בביתו בעזה.

הגורמים אומרים כי מאחורי ההתנקשות בחייו של הגנרל מוסא ערפאת עומד החמאס על אף שהפעולה נעשתה על ידי ארגון ועדות ההתנגדות העממית. לדברי הגורמים, "החמאס הוא שכיוון והדריך את אנשי הוועדות לבצע את הרצח ככל הנראה על רקע הבחירות ברשות הפלשתינית". לטענתם, הארגון השתמש באחרונה לא פעם בוועדות ההתנגדות כזרוע ביצועית.

הדברים נאמרו למרות שתנועת חמאס עצמה גינתה את ההתנקשות. "למרות היותו של מוסא ערפאת מהבכירים הפלשתינית שהיו אחראים על דיכויו ועינויו של עם הפלסטיני, אנו שוללים שימוש בשיטות של רצח וכוח דוגמת אירועים שכאלה", אמר דובר החמאס, סמי אבו זוהרי, בראיון לרשת "אל-ג'זירה". "אנו שוללים שימוש בשיטות של חיסולים בתוך הזירה הפלשתינית", הוסיף.

גורמים מדיניים אמרו ל-ynet כי "חוסר השליטה ברשות בא גם פה גם לידי ביטוי. הרשות לא שולטת ברחוב - בו שולטות כנופיות, שוטרים פלשתינית שלא מקבלים הוראות מפורשות, לא יתעמתו עם כנופיות חמושות ללא סיבה.

עשרות חמושים פלשתינים פרצו לפנות בוקר לביתו של מפקד המודיעין הצבאי הפלשתיני לשעבר במערב עזה, הגנרל מוסא ערפאת, השתלטו על שומריו, הוציאו אותו אל הרחוב ושם ירו בו למוות. לאחר מכן הושלכה גופתו ברחוב. גדודי סלאח א-דין, הזרוע הצבאית של "ועדות ההתנגדות העממית", קיבלו אחריות להתנקשות בערפאת ולחטיפתו של בנו.

ב"ועדות ההתנגדות העממית" מסרו בנטילת האחריות שלהם להתנקשות כי עשו זאת בשל סיבות "מוסריות ובטחוניות". לפי הארגון, בידיו קלטות ומסמכים המוכיחים את מידת שחיתותו של ערפאת, אותו כינו "משת"פ".