עובדי ארגון זק"א מבקשים למנות מפרקים זמניים לשם הבראת העמותה

החובות בסך 9 מיליון שקל מוסברים בגידול בפעילות, בירידה בתרומות ובהעדר תמיכה ממשלתית

17 העובדים הקבועים של עמותת זק"א פנו היום (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה למנות מפרק זמני לעמותה. עוה"ד רון סמוראי ומיכל רוזנבוים מבקשים למנות את רשם העמותות לשעבר עמירם בוגט ורואה החשבון משה גלבלום (ממשרד משה ליאון) כמפרקים זמניים.

העובדים אומרים, כי לא קיבלו משכורות בחודשים האחרונים וכי העמותה חייבת 9 מיליון שקלים לנושים אחרים. מפירוט החובות מתברר, כי העמותה חייבת 1.7 מיליון שקל לחברת מירס, למעלה מ-900 אלף שקל למס הכנסה 600 אלף שקל לבנק הפועלים ועוד 450 אלף שקל לבנק אוצר החייל.

הבקשה מציינת, כי הכונס הרשמי איננו מתנגד לבקשה, ולאור חדלות הפרעון של העמותה, אין מנוס ממינוי מפרק הזמני. עוד אומרים העובדים, כי העמותה עצמה מסכימה גם היא למינוי המפרקים.

בגוף הבקשה מציינים עובדי זק"א, כי מטרת מינוי הכונס היא לבצע תוכניות הבראה לעמותה על מנת להמשיך את פעילותה. במסגרת זו תנסה זק"א לקבל תשלום מהמדינה עבור הפעילות שהיא מבצעת.

זק"א הוא הגוף היחיד במדינה המטפל במקרי מוות לא טבעיים. לאחרונה נכנסה זק"א גם לפרויקטים של הצלת חיים והשתתפה בפעילות במקרים של אסונות טבע ופיגועים בחו"ל, בין השאר בפיגוע בטורקיה, אסון הצונאמי, ההוריקן "קתרינה" והפיגוע בטאבה.

לדברי העובדים, השתתפות זו הכבידה על קופתה מעבר להוצאות של הפעילות השוטפת. בזק"א עוד 1,000 מתנדבים והיא מפעילה 15 אמבולנסים.

המתנדבים זמינים לקריאה בפריסה ארצית. יהודה משי-זהב, מייסד זק"א ויו"ר הארגון, הוא מתנדב ואיננו מקבל משכורת ממנו. הארגון מתוקצב על-ידי תרומות, בעיקר מחו"ל, וכיום הוא איננו מקבל כל תמיכה מהמדינה.

זאת, למרות שזק"א מוכרת בצו כארגון הצלה והיא עובדת מול המשטרה וצה"ל, והיא העמותה היחידה הפועלת על רשת הקשר המשטרתית ומוזמנת יחד עם כוחות ההצלה מאיזורי האסון.

בשנה האחרונה בוצעו בזק"א צעדי ייעול ופוטרו עובדים, אך הצעדים הללו לא היו מספיקים. כתוצאה מכך ובהסכמת כל הגורמים המעורבים, הוגשה הבקשה למינוי המפרקים הזמניים.

הבקשה מציינת, כי המטרה היא להבריא את העמותה על מנת שתמשיך את פעילותה. לבקשה מצורפים שני מכתבי התחייבות ותרומות עתידיות בסכום של 150 אלף דולר.