לב לבייב העיד בבית המשפט: חתמתי על חוזה בלי לקרוא אותו

העיד במסגרת התביעה נגד בעלי חברה, אותם הוא מאשים שמכרו את לו את מניותיהם מבלי ליידע אותו על חובות החברה

איש העסקים לב לבייב העיד היום (א') בבית המשפט, במסגרת תביעה שהגיש ב-1999 בסך של כ-1.2 מיליון שקל נגד בעלי השליטה לשעבר של חברת לידר קומפני מקלקיליה; פרננדו ואסתר דרזביץ', מהרצליה; ויהודה ליזרוביץ' מפתח תקווה. נתבע נוסף בתיק, חנוך דרזביץ', ששימש כמנהל בחברה ומכר בהתאם לייפוי הכוח שבידו ומכר בדצמבר 1991 ללבייב את כל מניותיהם של פרננדו ואסתר דרזביץ' בחברה. כעבור חודשיים מכר יהודה לזרוביץ' את כל מניותיו לבחברה ללבייב.

בתביעה נאמר כי לאחר שהועברה החברה ללבייב הוא גילה כי היא חייבת כספים רבים למספר גורמים וכי הוגשו כנגדה עשרות תביעות בגין ליקויי בנייה וכן תביעות של אדריכלים, שעבדו עמה בהקמת היישוב צופים בשומרון.

עוד נאמר, כי הנתבעים קיבלו תשלום יתר של כ-800 אלף שקל על שווי החברה.

בכתב ההגנה טענו פרננדו ואסתר דרזביץ', כי ליזרוביץ' רכש מהם את כל אחזקותיהם בלידר קומפני וכי הם לא הציגו כל מצג כלשהו כלפי לבייב ולא מכרו לו את מניותיהם בחברה ואין ביניהם כל יריבות.

בעדותו היום בבית המשפט אמר לבייב, שהמו"מ התנהל על סמך מצגים וניירות שהוגשו על ידי עוה"ד. לדבריו, הוא מסתמך על עורכי דינו ולא מקפיד באופן אישי לקרוא כל אות בחוזה. על כן חתם על המסמך שהוגש לחתימתו מבלי לקרוא אותו ומבלי לדעת אם יש בו משהו לא נכון.