הכסף הקטן של לבייב

איש העסקים שמנהל חברות במיליארדי דולרים הגיע היום לביהמ"ש כדי להעיד בתביעה שהגיש נגד האנשים שמכרו לו קרקעות ביישוב צופים * לבייב פשוט לא זוכר מה היה הסכום עליו חתם בצ'ק

לב לבייב מנהל עסקים במיליארדי דולרים, אבל היום נראה שהוא פשוט לא סופר כסף קטן - כמה מיליונים. לבייב העיד היום (א') בביהמ"ש בתביעה שהגיש נגד בעלי השליטה לשעבר בלידר קומפני מהם רכש את החברה. בתביעה נאמר כי לאחר העברת השליטה, הוא גילה כי החברה חייבת כספים רבים למספר גורמים וכי הוגשו נגדה עשרות תביעות בגין ליקויי בנייה וכן תביעות של אדריכלים שעבדו עימה בהקמת היישוב צופים בשומרון.

"מצגי שווא"

איש העסקים לב לבייב העיד היום (א') בבית המשפט במסגרת תביעה שהגיש בשנת 1999 בסך של כ-1.2 מיליון שקל נגד בעלי השליטה לשעבר, מחברת לידר קומפני מקלקיליה: פרננדו ואסתר דרזביץ', מהרצליה ויהודה ליזרוביץ' מפתח תקווה. נתבע נוסף בתיק, חנוך דרזביץ' ששימש כמנהל בחברה ומכר בהתאם לייפוי הכוח שבידו בדצמבר 1991 ללבייב את כל מניותיהם של פרננדו ואסתר דרזביץ' בחברה.

עוד נאמר, כי בנוסף למצגי השווא שהציגו, הנתבעים פרננדו ואסתר דרזביץ' ויהודה ליזרוביץ' קיבלו תשלום יתר של 800 אלף שקל על שווי החברה.

"מגובה בניירת"

בכתב ההגנה טענו בני הזוג דרזביץ' כי שותפם לשעבר, יהודה ליזרוביץ' הוא זה שמכר את החברה ללבייב, לאחר שרכש מהם את אחזקותיהם.

בעדותו היום בבית המשפט אמר לבייב כי הוא רכש 60% מהמניות מדרזביץ' ו-40% מליזרוביץ' תמורת 2.5 מיליון דולר. אבל לבייב העיד כי הוא לא זוכר את כל המסמכים, וכי הכל צריך להיות מגובה בניירת ואינו זוכר מה היה באותה תקופה.

בא כוח הנתבעים, עו"ד אדם אופנהיים, ביקש להכריז על לבייב כעד עוין בנימוק כי לא ייתכן שהוא יגיע לעדות בתביעה שלו, ויאמר כי הוא לא יודע מי שילם, מה שילם, והיכן שילם.

עבור עולים חדשים

לבייב העיד בהמשך כי הוא אינו זוכר בעל פה מתי שילם עבור המניות, וכי לשם כך צריך לעיין בחוזה. משנשאל האם שילם עבור המניות 800 אלף דולר כפי שמופיע בתצהיר של בא כוחו, עו"ד משה גליק, או 2.5 מיליון דולר, כפי שהעיד, אמר לבייב: "אני התחייבתי לומר את האמת, והאמת היא שאני לא זוכר". לדבריו, ליזרוביץ' הציע לו את הקרקע עליה ביקש לבנות יחידות דיור עבור עולים חדשים מחבר המדינות, וכי ביקר פעם אחת בשטח עם ליזרוביץ' והלה הראה לו את השטח. לדבריו, רו"ח ועו"ד מטעמו הם אלה שהכינו את החוזה והוא חתם עליו כפי שהוא עושה בכל עסקאותיו. עוד העיד, כי קיבל את המצגים שהציגו בפניו.

(ת.א 349/96).