משה ליאון: פסיקת העליון - מהפכנית בנוגע לתוכניות הפיתוח ברכבת; "תביא לקיצור הלו"ז"

העליון אישר הפקעה של 4.5 דונם עבור רכבת הפרברים למרות שלא הסתיימו ההליכים התכנוניים

"פסיקת העליון לפיה ניתן לבצע הפקעות עוד בטרם הסתיימו הליכי תכנון היא מהפכנית מבחינת קידום תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל", אומר יו"ר הרכבת, משה ליאון.

לדברי ליאון הפסיקה תאפשר את קידום תוכניות הפיתוח באופן מהיר וזריז יותר ממה שהתאפשר עד היום. ביצוע ההפקעות טרם סיום ההליכים התכנוניים יאפשר ביצוע מיידי של מסילות הרכבת מיד עם האישור הסטטוטורי, כיוון שהליכי ההפקעה ייעשו במקביל להליכי התוכניות. משמעות הפסיקה היא קיצור דרמטי בלוחות הזמנים בעבודות הרכבת, אמר.

ליאון מדגיש, כי הטיפול בהפקעות נעשה רק לקראת השלבים הסופיים

של אישור התוכניות ולאחר שברורה התמונה לגבי התוואי והיקף ההשקעות הנדרש בכל פרויקט.

בית המשפט העליון קיבל אתמול (ה') את הערעור של רכבת ישראל ואישר הפקעה של 4.5 דונם בכפר מל"ל עבור פרויקט רכבת הפרברים וכביש 531. השופטת עדנה ארבל קבעה כי ניתן במקרים חריגים לאשר הפקעה גם טרם סיום אישור ההליכים התכנוניים.

בית המשפט קבע, כי פרויקט רכבת הפרברים וכביש 531 הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, ולכן יש להצדיק את ההפקעה.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים (מע"ץ החדשה), אלכס ויז'ניצר, אמר כי להחלטת בית המשפט חשיבות רבה בכל נושא קידום פרויקטים ושדרוג מערכת הכבישים בישראל.