הפעם זה סופי: בוסטון תפצה את מדינול ב-750 מיליון דולר בסכסוך על הסטנטים

בהודעה לקונית שפורסמה לפנות בוקר (ה'), הודיעו בוסטון סיינטיפיק האמריקנית ומדינול הישראלית, כי הגיעו להסכם פשרה מחוץ לכתלי בית המשפט בסכסוך הארוך סביב הזכויות בסטנטים ללב. מדינול תקבל 750 מיליון דולר כפיצויים מבוסטון, והחברות יבטלו את התביעות ההדדיות ביניהן.

במקור, מדינול תבעה מבוסטון פיצויים של 2-4 מיליארד דולר, ובוסטון טענה שנגרמו לה נזקים של 400 מיליון דולר.

כמו כן, בוסטון תשיב למדינול של בני הזוג ד"ר יהודית וקובי ריכטר את 21% ממדינול בהם החזיקה. החברות גם התוו דרך מוסכמת לבוררות ביניהן על נושאי פטנטים עתידיים. הסכום שמשלמת בוסטון הוא הגבוה ביותר ששולם אי פעם לחברה ישראלית במסגרת הליך משפטי, והוא גם הגבוה ביותר שהיא עצמה אי פעם שילמה.

דובר בוסטון סיינטיפיק אמר: "אנחנו שמחים לסגור את הפרק הזה ולשים את העניין מאחורינו. אנחנו יכולים כעת להפנות את מלוא תשומת הלב שלנו לפיתוח המוצרים והטכנולוגיות שלנו המצילים חיי אדם".

מדינול אמרה, כי השגת ההסכם התקבלה בהתרגשות רבה. "לאחר חמש שנים של מאבק משפטי עיקש, זכתה החברה הישראלית בסכום חסר תקדים. הסכום הכספי הגבוה משקף את ההכרה בערכם הייחודי של המוצרים של מדינול, שהובילו לפריצת דרך בשוק הסטנטים העולמי.

"מדינול רואה בתשלום שנקבע ובתמורה שתקבל עבור מכירות הסטנטים

על-ידי בוסטון סיינטיפיק בשנים האחרונות הכרה בטענותיה. עם סיום הפרשה, מדינול תוכל להמשיך ולהתמקד בקידום ובפיתוח הרעיונות הרבים הנמצאים בצנרת המוצרים של החברה".