פישמן הקים רשת אלקטרוניקה חדשה - ביג בוקס, בקונספט מכירה והתנסות

בשתי החנויות הראשונות הושקעו כ-7 מיליון שקל * הדגש העיקרי: החידושים באלקטרוניקה הבידורית והגאדג'טים > ורד שרון-ריבלין

רשת החשמל והאלקטרוניקה בסט ביי מקבוצת פישמן רשתות מקימה רשת חדשה שתמותג תחת השם ביג בוקס. הקונספט הקמעונאי שייחשב ראשון מסוגו בארץ שם דגש על מכירה והתנסות בתחומי האלקטרוניקה והמיחשוב.

הקונספט גובש בהשראת רשתות אלקטרוניקה עולמיות כמו FNAC ו-MEDIA MARKT, ועיקרו חווית קנייה ושרות. בהקמת שתי החנויות הראשונות הושקעו כ-7 מיליון שקל. התכנית היא הקמת 8 חנויות סך הכל בתוך שנה וחצי. פישמן רשתות מצפה להגיע באמצעות המהלך הנוכחי לנתח של 10% משוק האלקטרוניקה והחשמל, שהיקפו כ-4 מיליארד שקל, זאת באמצעות שילוב של שני מותגים קמעונאיים.

פישמן רשתות תשקיע תקציב של 6 מיליון שקל בקמפיין להחדרת הקונספט כבר בחודש הקרוב, למרות שמדובר רק בשתי חנויות בשלב זה. משרד הפרסום אריאלי שבמשך שנים פרסם את שקם אלקטריק, הכין את הקמפיין שעומד לעלות.

אבי מוטולה, מנכ"ל בסט ביי מבקש למצב את הקונספט החדש ברוח "דיסנילנד לצרכני אלקטרוניקה, האלקטרוניקה הבידורית והמיחשוב". ברשת החדשה תמהיל של ערכים מוספים לרבות זמינות מלאה לאספקה מידית, מגוון גדול מאוד של מוצרים, תוכנות, ציוד נלווה ואביזרים, ובעיקר - החידושים האחרונים באלקטרוניקה הבידורית והגאדג'טים, שהקהל הישראלי המתוחכם נוהג לקנות בדיוטי פרי ובחו"ל.

החנויות משתרעות על פני שטח של 1,200-1,400 מ"ר כל אחת, והן תוכננו באופן שיוכלו להעמיד את הצרכן במרכז, ולהעניק לו חווית קנייה אחרת. "נפתח עידן חדש בקמעונאות החשמל", אומר מוטולה. "כל החנויות בענף נראות כמו מחסני מכירה. הקמעונאות אינה מתקדמת. כשכל המוצרים דומים כל מה שנותר הוא לנהל מו"מ על המחיר".

לדבריו, ביג בוקס תספק לצרכנים כלים לחוות ראשונים ולהתנסות ראשונים בחידושים הגדולים בעולם. ללקוחות יוצע קפה בחינם, אפשרות לפתח תמונות במקום בתוך שניות, לדפדף במגזינים מקצועיים על כוס קפה, להאזין למוסיקה לצפות בקולנוע הביתי בסאונד ורזולוציה גבוהה, ואפילו להדפיס עבודה לאוניברסיטה.

אבל לא רק. בעוד שהדגש על אלקטרוניקה מתקדמת, לא נפקד חלקם של מוצרי ה"קו הלבן" על כל החידושים והאופנות.

לרשת בסט ביי 15 חנויות ברחבי הארץ, בשטח ממוצע של 450 מ"ר. לפני כחצי שנה הכריזה מסט ביי על מדיניות של החזרת מוצרים ומתן החזר כספי באופן גורף ללא צורך להסביר. מדיניות זו תיושם גם בביג בוקס.

מדיניות המחירים אגרסיבית שתאפיין את הרשת תחל מיום השקת הרשת במדיה, ב-12 באוקטובר. החל מיום זה מחויבת ביג בוקס כפי שמחוייבת חברת האחות שלה - בסט ביי, למחירים הנמוכים בשוק. החברה תזמין את לקוחותיה להחזיר כל מוצר שנקנה במחיר גבוה יותר.

בקונספט החדש תיכלל APPLE ZONE - חנות מוצרי אפל היחידה בישראל בה מרוכזים מחשבי המותג התוכנות האביזרים ונגני IPOD. בנוסף הוקמה LENOVO STORE, חנות לנובו הראשונה מחוץ לסין. בחנות מוצגים מגוון מחשבי IBM והמותג LENOVO, שהוא מיזוג של חטיבת המחשבים של יבמ העולמית וחברת לנובו הסינית. *

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"