קרן שרובר תקים מרכז תרבות באבו-טור

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה תוכנית של קרן שרובר להקמת מרכז תרבות ופנאי באבו-טור

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה תוכנית של קרן שרובר להקמת מרכז תרבות ופנאי באבו-טור, ממערב לטיילת שרובר ומצפון למנזר סנט קליר. התוכנית, ששטחה 10,632 מ"ר, משנה את הייעוד ממלון לאזור תכנון מיוחד למרכז תרבות ופנאי.

התוכנית כוללת אולמות קולנוע, אולמות תיאטרון, גלריות לאמנות, ספריה, סדנאות, חדרי סמינרים וחוגים, חללי תצוגה ומופעים, בתי קפה או מסעדות, אודיטוריום, מועדוני מוזיקה, חללי משחקים, חללי תצוגה ומכירה, מכון כושר וכדומה. הבניין שיוקם יהיה של ארבע קומות מעל מפלס הכניסה, זאת בנוסף לקומות חניה תת-קרקעיות שבהן יהיו 165 מקומות חניה.

לדברי חבר הוועדה המקומית, יוסף (פפה) אללו, התוכנית היא גמישה והפונקציות שכלולות בה עשויות להשתנות בהמשך, לפי הצורך. לדבריו, הוועדה קיבלה את הצעת היו"ר, יהושע פולק, לציין בהמלצות לגבי התוכנית שההפעלה והשימושים יהיו בתיאום עם העירייה.

לדבריו, יתכן שבמסגרת זו תאסור העירייה הפעלת המרכז ובתי הקולנוע בשבתות ובחגים. אללו וחברת הוועדה דליה זומר התנגדו להצעה זו, אולם הוועדה החליטה לקבלה. לדברי אללו, "מדובר בשכונה חילונית, התוכנית היא יוזמה פרטית ואין מקום שהעירייה תכפה על היזמים את אופן הפעלת המרכז".