לומניס תספק לרשת אמריקן לייזר ציוד בהיקף של מיליוני דולרים בודדים

התחרות בין שתי יצרניות הציוד הקוסמטי הישראליות, סינרון ולומניס, על ליבה של רשת המרפאות האמריקאית, אמריקן לייזר, גוברת. בטרם נרד לפרטי ההודעה הנוכחית, נעשה קצת סדר בבלגן. אמריקן לייזר השתמשה עד עתה אך ורק בציוד פרי פיתוחה של סינרון. בתחילת החודש השלימה הרשת את רכישת Advanced Laser Clinics, רשת מרפאות נוספת, הפועלת בארה"ב. Advanced Laser Clinics השתמשה, עד למועד הרכישה, אך ורק בציוד של לומניס.

הרכישה העלתה כמובן, את השאלה מה תעדיף אמריקן לייזר לעשות, להטמיע ציוד של סינרון גם במרפאות של Advanced Laser Clinics או שמא לעבוד מול שני ספקים במקביל. לפני כשבועיים נראה היה, כי אמריקן לייזר נוטה לטובת סינרון, כאשר זו האחרונה הודיעה כי תספק לרשת ציוד בשווי של כ-6 מיליון דולר. היום התהפכו מעט היוצרות עם הודעתה של לומניס, כי אמריקן לייזר חתמה עימה על הסכם מסגרת דו-שנתי, במסגרתו תרכוש ממנה מערכות לייזר מתקדמות. לומניס לא ציינה בהודעתה את היקף העסקה, אך ההערכות הן כי מדובר במיליוני דולרים בודדים. נתון נוסף, אשר אינו מצוין בהודעת החברה, הוא האם הציוד הנרכש מלומניס יוטמע במרפאות של אמריקן לייזר עצמה או במרפאות של Advanced Laser Clinics. כיום מותקנות במרפאות Advanced Laser Clinics למעלה מ-220 מערכות של לומניס להסרת שיער.

ווייד המפטון, סמנכ"ל בכיר בלומניס אמריקה, ציין בהודעת החברה, כי "מדובר בהסכם משמעותי וחשוב עבור לומניס, במיוחד על רקע החלטתה של אמריקן לייזר לצרף אותנו כמקור נוסף לאספקת מערכות לייזר מתקדמות לתחום האסתטי". מניית לומניס נסחרת כיום לפי מחיר של 2 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 75 מיליון דולר. *