נתב"ג 2000 בביהמ"ש: צ'יילן הטורקית תובעת מרשות שדות התעופה 24 מיליון ש'

טוענת כי הרשות פעלה ברשלנות ובחוסר תיאום, ובכך גרמה לעיכובים הקשים בפרויקט

החברה הטורקית צ'יילן קונסטרקשיין קונטרקטין, מקבוצת צ'יילן אחזקות, תובעת מרשות שדות התעופה 24.2 מיליון שקל. מדובר בכתב תביעה שכנגד בנוגע לפרויקט נתב"ג 2000.

על-פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד משה קפלנסקי הצדדים התקשרו ביניהם בשנת 1998 בשני חוזי קבלנות במסגרת פרויקט נתב"ג 2000. החוזה הראשון היה להקמת המבנה האווירי, שהוא ליבת הפרויקט, ושהיקפו הכספי עמד על 220 מיליון שקל; והחוזה השני - ביצוע עבודות חשמל במבנה היבשתי, בהיקף של 16 מיליון שקל.

צ'יילן מאשימה את רשות שדות התעופה באחריות לכשלים התכנוניים, הניהוליים, הלוגיים וההנדסיים, שהביאו את הרשות לבצע שינוי מהותי בכל מבנהו הייזומי, התכנוני והביצועי של הפרויקט.

בין יתר הכשלים שנגרמו על-ידי הרשות, לטענת צ'יילן: מערך ארגוני לקוי, עריכת לוח זמנים לקוי, חוסר תיאום בין הקבלנים מבצעי העבודות בפרויקט, אספקת מפרטים שגויים ומתן הוראות שגויות.

לטענת התובעת, התנהלות זו של הרשות גרמה לה הפסדים הנאמדים ב-91.4 מיליון שקל. ואולם, היא אומרת, מאחר שכל המסמכים והתיעוד נגזלו ממנה

על-ידי הרשות, היא מעמידה את תביעתה על 24.2 מיליון שקל. זאת, תוך שמירת זכותה להגדיל את סכום התביעה, לאחר שתקבל לידיה באמצעות צווי גילוי ועיון את המסמכים והראיות המהותיים.

צ'יילן הוצאה מהפרויקט לאחר שנקלעה לקשיים, והרשות מצידה מאשימה אותה באחריות לעיכוב של קרוב לחמש שנים בהשלמת הפרויקט. הרשות טרם הגישה כתב הגנה לתביעה שכנגד. (ת.א 1445/05).