162 בכירים בקלאבמרקט הגישו התנגדות לאישור הסדר הנושים של הרשת

עובדים בחוזים אישיים טוענים כי ההסדר מפלה אותם לרעה על פני העובדים האחרים: "שופרסל הודיעה שמי שלא יחתום על הסכם אישי חדש - יפוטר"

162 עובדים בחוזים אישיים בקלאבמרקט הגישו לביהמ"ש המחוזי בת"א התנגדות להסדר הנושים, כל עוד ההסדר מפלה אותם לרעה על פני העובדים האחרים, משכירי הנכסים והרשויות המקומיות. בין העובדים נמנים מרבית מנהלי הסניפים וסגניהם, בכירים ומובילים באגף הכספים, השיווק, הקב"טים, הבינוי והאחזקה.

לדבריהם, שופרסל הסכימה לקלוט את מרביתם ללא התחייבות למשך פרק זמן מינימלי. שופרסל הסכימה לשלם להם בחודש ספטמבר את שכרם ללא התנאים הסוציאליים והנילווים ואף הודיעה, כי מי שלא יחתום על הסכם אישי חדש - יפוטר.

על-פי טיוטת ההסכם שהמציאה להם שופרסל בימים האחרונים, שכרם הבסיסי של חלק ניכר מהם יקוצץ בעשרות אחוזים, וכן תהיה פגיעה ניכרת בשאר הזכויות שהוקנו להם קודם. כך, לדוגמה, שופרסל מציעה לסגני מנהלי הסניפים שכר נמוך ב-40% מזה שהשתכרו קודם להקפאת ההליכים.

לדברי העובדים, הנאמנים הבהירו להם, כי הם "לא סופרים" אותם. זאת, לנוכח העובדה שמדובר בקבוצת מיעוט קטנה מכלל עובדי קלאבמרקט (5%-8% בלבד מכלל עובדי הרשת), ולכן הם אינם יכולים להשפיע על תוצאות ההצבעה בהסדר הנושים.

העובדים מבקשים מביהמ"ש לחייב את הנאמנים לשלם להם במסגרת הסדר הנושים את מלוא החוב שיאושר להם, וכן פיצוי בגין הרעת התנאים - בדומה לפיצוי ששולם מחוץ להסדר הנושים לעובדים בהסכמים הקיבוציים. עוד מבקשים העובדים בחוזים האישיים לקבוע, כי הם משתייכים אך ורק לקבוצת הנושים בדין קדימה.

בתוך כך, השופטת דניה קרת-מאיר ביקשה מהנאמנים למסור לבית המשפט דיווח מסודר בנוגע לתוצאות אסיפות הנושים שהתקיימו ביום ג' בשבוע שעבר. זאת בעקבות הודעת הנאמנים, לפיה החליטו להיענות לבקשת הנושים הבלתי מובטחים להאריך את המועד לסיום הצבעת הנושים, בשלב זה עד היום בשעה 14:30. נושים אלה ביקשו לבחון את עמדתם בנוגע למכלול מרכיבי ההסדר.

הנאמנים דווחו, כי כיום ממשיכים להתנהל מגעים בין הצדדים, לרבות בירורים בנושאים העשויים להשפיע על שיעורי ההחזר לנושים הבלתי מובטחים, והנוגעים בין היתר לעמדת רשויות המס, כך שבשלב זה טרם נסתיים תהליך ההצבעה.

(פש"ר 1700/05).