מזוז הכריע נגד אלשטיין: רונית תירוש לא תקבל פנסיה תקציבית

לפי ההסדר שאושר לה, תוכל תירוש לקבל עם פרישתה פנסיה בעלות של 6.5 מיליון שקל, על-פני 30 שנה

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט שלא לראות במנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, כמנכ"לית שבאה מן השירות, ומשכך היא תקבל פנסיה צוברת ולא תקציבית.

בחודש אוגוסט האחרון, נענה משרד המשפטים לדרישתה של תירוש (52), לאפשר לה ליהנות מפנסיה תקציבית כמו זו שמקבל מנכ"ל המתמנה לתפקיד מתוך שירות המדינה. לטענתה, היא היתה בחופשה ללא תשלום מהמדינה בתקופה שבה היתה מנהל בית ספר וראש מינהל החינוך בעיריית ת"א, קודם שמונתה למנכ"לית המשרד.

לפי ההסדר שאושר לה, תוכל תירוש לקבל עם פרישתה פנסיה בעלות של 6.5 מיליון שקל, על-פני 30 שנה. מדובר בפנסיה כפולה ממה שהיתה מקבלת אילו פרשה לפנסיה כמנהלת בית ספר.

בנציבות שירות המדינה נאלצו לאמץ את ההסדר, נוכח חוות דעת שנתנה מנהלת המחלקה לסכסוכי עבודה בפרקליטות המדינה, עו"ד נורית אלשטיין (שנבחרה באחרונה ליועצת המשפטית של הכנסת). זאת, למרות שהיועץ המשפטי של הנציבות, עו"ד רון דול, סבר שחוות הדעת מוטעית.

היועץ מזוז קיים היום דיון בנושא, בעקבות פניית הנציבות, במהלכו שמע את הדעות השונות, של אלשטיין מכאן ושל דול מכאן. בשמו של מזוז נמסר, כי "לאחר שבחן את החומר בנושא, ושמע את עמדות המשרדים הרלוונטיים, קבע היועץ כי עמדתו של רון דול, לפיה אין להיענות לבקשתה של תירוש, מקובלת עליו".