האחים הארווי ובוב ויינסטין, מפיקי "שקספיר מאוהב", מקימים אולפן חדש

האחים, שניהלו את אולפני מירמקס, גייסו 230.5 מיליון דולר ממכירת מניות ל-18 משקיעים

האחים הארווי ובוב ויינסטיין, שהפיקו את הסרטים זוכי-האוסקר 'שייקספיר מאוהב' ו"הפצוע האנגלי" עבור חברת המדיה האמריקנית וולט דיסני, גייסו 230.5 מיליון דולר עבור אולפן הסרטים החדש שלהם.

ממסמכים שהוגשו השבוע לרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) עולה שהאחים וויינסטיין מכרו מניות ל-18 משקיעים. האחים גם מנהלים מו"מ עם משקיעים אחרים, שהשקעותיהם עשויות להגדיל את גיוס ההון ל-420 מיליון דולר כבר בשבוע הבא, אמרו מקורות המעורבים במו"מ.

האחים וויינסטיין, שעזבו את דיסני בחודש שעבר, מנהלים מו"מ עם משקיעים זה חמישה חודשים, במטרה לגייס את ההון הדרוש לפתיחת מיזמם החדש. העובדה שהמו"מ נמשך זה חודשים נובעת מהירידה בהכנסות ממכירת כרטיסי סרטים בארה"ב, וכן מביצועיהם המאכזבים של אולפני סרטים כמו דרימוורקס אנימיישן ודיסני.

"זוהי סביבת עסקים קשה לאולפן סרטים חדש", אמר ג'ק ליבו, נשיא חברת ההשקעות ליבו אסט מנג'מנט, הפועלת מפסדינה שבמדינת קליפורניה, והמחזיקה במניות וולט דיסני וניוז קורפ, בעליה של אולפן הסרטים פוקס המאה העשרים. "העליה בהכנסות מהשכרת קלטות ווידיאו והירידה במכירות כרטיסי הסרטים יצרו כמה אתגרים ממשיים".

הסרטים שהפיק אולפן הסרטים מירמקס של האחים וויינסטיין עבור וולט דיסני הניבו 249 מועמדויות לאוסקר, והצלחתם עשויה למשוך משקיעים לאולפן הסרטים החדש שמבקשים האחים להקים.

"לאחים וויינסטיין יש עבר מפואר למדי, ומשקיעים מגלים עניין בחברות מדיה ובידור", אמר בריאן מרלר, בנקאי בלוס אנג'לס המתמחה במגזר הבידור.

וויינסטיין קורפוריישן, הפועלת מניו יורק, מגייסת הון בשלבים באמצעות בנק ההשקעות האמריקני גולדמן זאקס. כמו כן מגייסת החברה גם 500 מיליון דולר באמצעות אג"ח.

"אני אופטימי לגבי רשימת הסרטים שלנו, תוכנית העסקים שלנו והתגובה לתוכנית העסקים", אמר הארווי וויינסטיין בן ה-53 בראיון. הוא סירב למסור פרטים נוספים.

במסמכים שהגישה וויינסטיין קורפוריישן ל-SEC נאמר שבנוסף להפקת סרטי פעולה וסרטי אנימציה, תספק החברה גם שירותי טלוויזיה בכבלים, קובצי מוזיקה, שירותי הוצאה לאור ושירותי בידור אינטראקטיבי.

המימון הראשוני שגייסה החברה בא ממשקיעים אסטרטגיים, כגון חברות מדיה ופרסום, כולל רשת הטלוויזיה הצרפתית TF1.