"אינסטיטיושנל אינווסטור" חולק שבחים לנגיד סטנלי פישר

הירחון מביא פרסומים לפיהם פישר ירד בשכר השנתי שלו מ-1.2 מיליון דולר בסיטי-גרופ, ל-88 אלף דולר בלבד בתפקידו כנגיד הבנק המרכזי של ישראל

הירחון הבינלאומי היוקרתי "אינסטיטיושנל אינווסטור", פירסם בגיליונו האחרון לחודש ספטמבר, כתבת תחקיר מחמיאה ואוהדת במיוחד לנגיד השמיני של בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר.

הכתבה משתרעת על חמישה עמודים, כולל תמונת פרופיל צבעונית גדולה על עמוד שלם.

תחת הכותרת: "המשימה של פישר", אומר נגיד בנק ישראל: "עד עתה קיבלתי המון עצות, מעכשיו אני רוצה לעשות משהו בעצמי". בשולי הכתבה, הירחון מביא פרסומים בתקשורת הישראלית, לפיהם פישר ירד בשכר השנתי שלו מ-1.2 מיליון דולר בסיטי-גרופ, ל-88 אלף דולר בלבד בתפקידו כנגיד הבנק המרכזי של ישראל.

הירחון מדגיש, כי מדובר בתלוש משכורת צנום של 32,648 שקל בלבד לחודש, (7,333 דולר). יצוין, על-פי דו"ח חריגות השכר שפירסם לאחרונה ראש יחידת אכיפת השכר במשרד האוצר, שמואל נחמני, 150 בכירים בבנק ישראל משתכרים שכר חודשי הגבוה משכרו של הנגיד. בצמרת בנק ישראל יש המשתכרים 50 ו-60 אלף שקל לחודש.

הירחון קובע, כי התפטרותו של שר האוצר, בנימין נתניהו, מחזקת את מעמדו של פישר ואת השפעתו בתחום הכלכלי. הירחון מדגיש את יחסי הקירבה המיוחדים שיש לפישר עם שר האוצר החדש, אהוד אולמרט.