שנת מאסר בפועל למשווק פרחים שהעלים מס במיליון שקל בשלוש שנים

יובל מייזלין, בעל העסק "גבעת הפרחים", הורשע עפ"י הודאתו במסגרת הסדר טיעון בשורת עבירות לפי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ

בית-משפט השלום בכפר סבא גזר שנת מאסר בפועל, שנה על-תנאי וקנס של 50 אלף שקל על יובל מייזלין, בעל עסק "גבעת הפרחים" לגידול ושיווק פרחים, שהורשע בהעלמת הכנסות במיליון שקל, במשך שלוש שנים.

בכתב האישום, שהוגש נגדו באמצעות עוה"ד אתי בן-דור וגלית אלקלעי מרשות המיסים, נטען כי בשנים 1999-2001 הוא נקט דרכי מירמה במטרה להתחמק ממס. נטען כי בתעודות המשלוח הידניות נהג לרשום את המחיר המלא בגין פרחים שסיפק ללקוחות מסוימים, אך במקביל הכין תעודות משלוח ממוחשבות וחשבוניות מס, שבהן רשם רק עשירית מהסכום האמיתי שקיבל.

בספריו חויבו אותם לקוחות במע"מ לפי הסכום הנמוך שרשם מייזלין בחשבוניות הכוזבות. בדרך זו, הוא העלים הכנסות בסך 6 מיליון שקל, והשתמט מתשלום מס בסך כמיליון שקל.

מייזלין (47) הורשע על-פי הודאתו, במסגרת הסדר טיעון, בשורה של עבירות לפי פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ. למרות שהחוק קובע עונש מקסימלי של שבע שנות מאסר בגין כל עבירה, במסגרת ההסדר דרשה התביעה רק עונש של 16 חודשי מאסר.

סניגורו, עו"ד גלעד ברון, טען כי מפתיע ששותפו של מייזלין לעסק באותה תקופה, רפאל דריי, אפילו לא נחקר בנושא, למרות שמהדו"חות עלתה מעורבותו באותם מעשים, והוא פעל לכאורה מול אותם לקוחות. לדבריו, מייזלין הצליח "להתנתק" מדריי בעסק, מה שעורר את חמתו של האחרון, שתקף אותו פיזית, וכעת מתנהל נגדו משפט פלילי בנושא.

לדברי ברון, לאחר התדיינות עם רשות המיסים, שילם מייזלין "סכום עתק של מעל 2 מיליון שקל", וכדי לעמוד בהסדר "נאלץ למשכן את בית מגוריו ונטל הלוואה גדולה נגד ביטוח המנהלים שלו".

השופטת ניצה מימון-שעשוע ציינה בגזר הדין, כי התרשמה שמדובר ב"אדם חיובי מיסודו, שנגרר לביצוע העבירות עקב מסכת לחצים שהופעלה עליו. כל זאת, שלא מתוך בצע כסף ושאיפה לנכסים ומותרות, אלא מתוך מצוקה קיומית וחשש לאובדן מפעל חייו ומחיית משפחתו". (ת.פ 3352/03).