אי.בי.אי: אל-על לקראת שנת שיא ברווחיה; מעלים ההמלצה לחברה ל"קנייה"

נוקבים במחיר יעד של 4.5 שקלים - 15% מעל מחיר השוק * מעריכים כי הביקוש הגבוה והעלאת המחירים מכפים על העלייה במחירי הדלקים

בית ההשקעות אי.בי.אי העלה המלצתו למניית אל-על ל"קנייה" מ"ניטראלי" ואת מחיר היעד ל-4.5 שקלים מ-4.3 שקלים. מחיר היעד החדש גבוה בכ-15% ממחיר המניה בשוק. אל-על מוסיפה 1.6% במסחר בבורסה של ת"א.

האנליסט יובל זעירא מעריך כי החברה תציג תוצאות טובות מאוד לרבעון השלישי, כשהוא מציין כי הגידול החד בתנועת הנוסעים והעלאת מחירי הכרטיסים יאפשרו לחברה להציג רווחי שיא בשנת 2005.

הרווח הנקי ברבעון השלישי צפוי להסתכם ב-59 מיליון דולר, להערכת אי.בי.אי.

עוד מציין זעירא כי מאז הנפקתה הצליחה החברה להוריד את החוב הפיננסי ב-333 מיליון דולר וכשמוסיפים לכך את שווי החברה ביום ההנפקה, מתקבל סכום גבוה משוויה של החברה כיום.

זעירא מוסיף עוד כי התוכנית האסטרטגית של החברה מכוונת לגוון את מקורות ההכנסה שלה, לשמור על הריווחיות לאורך זמן, לחדש את צי המטוסים וכן להשאיר עודף בקופת המשקיעים.

באי.בי.אי מציינים גם כי החברה תרכוש שני מטוסי בואינג מדגם 777 בעלות של 117-123 מיליון דולר, כל אחד. על-פי קצב ייצור המזומנים מעריכים בבית ההשקעות כי החברה עשויה להתייצב על חוב פיננסי הנמוך מ-300 מיליון דולר.

בעקבות הביקוש החזק לטיסות, התפוסה הגבוהה במטוסים והיכולת להעלות מחירים, קטנה השפעת העלייה במחירי הדלק ואף נשאר עודף בחברה שבא לידי ביטוי בשיפור התוצאות הכספיות, מציין זעירא.