אהרון שקד: "השווי של 888 יהיה גדול פי 5-10 בתוך מספר שנים"

רנדום לוגי'ק, חברת הבת של 888, הוציאה את 310 עובדיה ובני זוגם לסוף שבוע במלון הנסיכה באילת ואירגנה להם הופעות של שלמה ארצי ועידן רייכל " אהרון שקד: הבנקים סירבו להעניק לחברה קווי אשראי בתחילת דרכה > טלי ציפורי

מספר מטוסים פרטיים, כמה קומות במלון הנסיכה היוקרתי באילת והופעות של הזמרים שלמה ארצי ועידן רייכל, היו רק חלק מהפינוקים שסיפקה בסוף השבוע האחרון חברת רנדום לוג'יק ל-310 עובדי החברה ובני זוגם באירוע, שמטרתו הייתה לחגוג את הנפקת החברה-האם 888 בבורסה הראשית של לונדון, לפני כחודש ימים. כך נודע ל"גלובס".

888, כזכור, ביצעה באחרונה מגה הנפקה לפי שווי של 1.04 מיליארד דולר, שכללה אך ורק הצעת מכר של בעלי המניות בחברה. הצעת המכר הפכה 20 מעובדי החברה למיליונרים החדשים של ההיי-טק הישראלי, ואת ארבעת המייסדים, זוגות האחים אבי ואהרון שקד ושי ורון בן-יצחק, למולטי מיליונרים בפועל. רנדום לוגי'ק, הרשומה בישראל, מפתחת את התוכנה עליה מבוססים אתרי ההימורים אותם מפעילה 888. החברה עצמה רשומה בגיברלטר ונחשבת למפעילת אתר הקזינו המקוון הגדול בעולם ולאחת מחברות ההימורים המקוונים הגדולות בענף.

האירוע המעניין ביותר במהלך סוף השבוע היה דווקא נאומו של אהרון שקד, רופא-השיניים אשר הגה את הרעיון להקמת החברה. שקד, נזכיר, מכר בהנפקה מניות תמורת 91 מיליון דולר ונותר עם אחזקה בשווי של כ-250 מיליון דולר, כך שסך הונו ב-888 מסתכם כיום בכ-341 מיליון דולר או כ-1.6 מיליארד שקל.

שקד סיפר לעובדים על הקשיים של החברה בתחילת הדרך, ועל העובדה כי הבנקים סירבו לספק לה קווי אשראי (עובדה שאינה מפתיעה). שקד העריך בפני קהל העובדים כי שווייה של 888 יזנק בעוד מספר שנים פי 5 עד 10, כלומר החברה תגיע לשווי שוק של 5-10 מיליארד דולר.

החזון של שקד לעתיד בהחלט מעורר התפעלות, במיוחד לאור מצבה של מניית 888 בהווה. 888 נזכיר, הונפקה בסוף ספטמבר לפי מחיר של 175 פני למניה, אך במהלך החודש שעבר מאז לא הצליחה המניה, אף לא ליום מסחר אחד, להרים את הראש מעל מחיר ההנפקה. 888 נסחרת כיום לפי מחיר של 162.75 פני, המשקף תשואה שלילית של 7% על המחיר בהנפקה ושווי שוק של כ-975 מיליון דולר.

עם זאת, חשוב לציין, כי בניגוד לפארטי-גיימינג ולאמפייר אונליין, 888 הונפקה בתקופה, בה המשקיעים בשוק ההון הבריטי החלו להיות הרבה יותר חשדניים לגבי יכולת הצמיחה של חברות ההימורים המקוונים. במהלך החודש האחרון נפלה המניה אף למחיר שפל של 134 פני, ממנו השלימה עלייה של כ-21%.

888 תיבחן לראשונה כחברה ציבורית ביום שלישי הקרוב, לאחר שתפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה. סביר להניח שכמו במקרה של פארטי-גיימינג, אם התוצאות הכספיות של 888 לא יאכזבו את המשקיעים, המניה תעשה את דרכה מעלה ואולי אף תצליח לעבור לראשונה את מחיר ההנפקה. "