בכירים סונול ודור-אלון: שטרום הבטיח לאשר המיזוג; הממונה: לא אקבל החלטה ביום האחרון בתפקיד

דדי בורוביץ, מבעלי סונול: "כששטרום דיבר איתו, דעתו היתה חד-משמעית - תמיכה במיזוג. הוא השתמש בביטוי שהוא נותן לזה אישור כמו שופט" * שטרום: "דווקא ההתעקשות של בעלי סונול ודור-אלון שהמיזוג יוכרע מיידית, מעוררת סימני שאלה קשים סביב המניע"

בכירים בסונול ודור-אלון אמרו היום ל"גלובס", בתגובה על החלטתו של דרור שטרום, הממונה על ההגבלים, לא לאשר את המיזוג ביניהן: "אנחנו לא מבינים את החלטתו. לא היינו הולכים למיזוג, אם שטרום לא היה מודיע לנו מראש שזה מיזוג מאושר".

הבכירים הוסיפו: "לפני שהחלטנו לבצע את המיזוג, שטרום הודיע באופן אישי לעמי סגיס, לדדי בורוביץ ולדודי ויסמן שהמיזוג יאושר. היתה אפילו הרגשה ששטרום מתלהב ודוחף אותו. ריח רע עולה מהחלטתו, ואנחנו חוששים מהתנהלות לא תקינה וניסיון להפעיל לחץ מצד גורמים מתחרים במשק הדלק. הדבר הטוב ביותר שקרה למשק הדלק הוא ששטרום הולך הביתה".

ויסמן אמר: "לצערי, שטרום מימש את איומו, שלא יאשר את המיזוג אם יידרש לעשות זאת בלוח הזמנים שקבע בית הדין להגבלים. הוא לא היה מוכן לפעול לפי התוואי שקבע בית המשפט - לאשר את המיזוג ולקבוע את התנאים עד 21 בדצמבר".

לדברי ויסמן, דור-אלון היתה מוכנה להסכים לתנאים מרחיקי לכת שהציב בפניה שטרום, כגון המתנה לביצוע המיזוג בפועל עד להוצאת מכרז למכירת בית הזיקוק באשדוד, או שחרור תחנות נוספות, אם המכרז לא יתבצע. "המטרה סומנה, המחוגה שירטטה את העיגול ולחצי המתחרים הופעלו".

דדי בורוביץ, מבעלי סונול, אמר לגלובס: "שטרום הודיע לי בטלפון, כי הוא יאשר את המיזוג וחזר על כך מספר פעמים. שטרום אמר לי מפורשות שהוא מכיר את משק הדלק ושלא תהיה בעיה לאשר את המיזוג על רקע הדיונים הקודמים למזג בין דלק לסונול. דעתו היתה חד-משמעית והוא תמך במיזוג. הוא השתמש בביטוי שהוא נותן לזה אישור כמו שופט".

סונול ודור-אלון הודיעו היום (ה'), כי הן יערערו על ההחלטה, וכי הן מעריכות שביהמ"ש יאשר את המיזוג על רקע התייחסות קודמת של בית הדין להגבלים עיסקיים לעניין המיזוג.

דרור שטרום אמר ל"גלובס", בתגובה לטענות מקורבי הבעלים של דור-אלון וסונול, דודי ויסמן ודדי בורוביץ: "טענת המקורבים לעסקה שאני פועל מתוך כעס היא טענה מגוחכת. לא היה שום כעס, ישבנו אתמול שעות בדיונים עם אנשי סונול ודור-אלון. יכולנו בכלל להימנע מהדיונים האלה. הדיונים התנהלו ברוח טובה מתוך ניסיון להגיע להבנות על כך שתמשכנה הודעות המיזוג.

"דווקא ההתעקשות של בעלי סונול ודור-אלון שהמיזוג יוכרע מיידית, מעוררת סימני שאלה קשים סביב המניע - אי אפשר לבוא ולדרוש שממונה יקבל החלטה ביומו האחרון בתפקיד, ואחרי כן להתלונן שלא קיבלו את ההחלטה שרצו. ממונה איננו מחלק אישורי מיזוג כמו מתנות בטלפון והטענה הזו של סונול ודור-אלון (כאילו קיבלו אישור טלפוני מקודם לעסקה) - היא שמדיפה ריח רע".

שטרום, שיוחלף מחר ע"י הממונה החדשה על ההגבלים, רונית קן, הוסיף: "טענת המקורבים לעסקה שאני פועל מתוך כעס היא טענה מגוחכת. לא היה שום כעס, ישבנו אתמול שעות בדיונים עם אנשי סונול ודור אלון. יכולנו בכלל להימנע מהדיונים האלה. הדיונים התנהלו ברוח טובה מתוך ניסיון להגיע להבנות.

בסך-הכל, האישור ניתן לאחר בחינה לגופו של עניין של המחלקה הכלכלית, על יסוד מידע שניתן בשבועות האחרונים. אחת הבעיות שהיתה בתהליך הזה, היא שלא הגיע כל מידע מבוסס על איזה יעילויות יכולות לגרום לחברה הממזגת הגדולה ביותר בשוק הדלק, של דור-אלון וסונול, להיות תחרותית כלפי פז - ולא להפוך לסוג של דואופול בשוק האנרגיה".