עלות בניית איצטדיון הכדורגל בנתניה - 120 מיליון ש"

חברת רמט תבנה את איצטדיון הכדורגל החדש בנתניה, בעלות של 120 מיליון שקל. כך החליטו עיריית נתניה והחברה לפיתוח העיר.

למכרז על הקמת האיצטדיון ניגשו ארבע חברות. ההצעה הגבוהה ביותר היתה בסך 128 מיליון שקל והנמוכה ביותר - כ-107 מיליון.

מאחר והערכת העירייה לגבי עלות הפרויקט הייתה נמוכה יותר מההצעות שהתקבלו, הוחלט לנהל מו"מ עם החברות, במטרה להפחית את עלויות הבנייה. רמט, שבנתה את אצטדיון טדי בירושלים, הגישה את ההצעה הזולה ביותר, בסכום של 105 מיליון שקל. לא כולל מע"מ.

יצוין, שהצוות המקצועי שניהל את המו"מ פסל את האפשרות לקיים מכרז חדש, לאחר שקיבל את עמדת חברת הניהול של יורם גדיש, לפיה מכרז חדש עלול לייקר את מחיר הבנייה.

בעיריית נתניה הדגישו, שהמחיר הגבוה יותר הוא תוצאת העלייה במחיר תשומות הבנייה, בין השאר עלייה במחירי המתכות, המלט, הדלק ומוצריו, דבר שהיה ללא ספק הגורם העיקרי להפרש שבין האומדן שנערך בתחילת השנה לתוצאות המכרז.

המקורות הכספיים למימון הפרויקט יבואו מהקרן למתקנים של הטוטו, שהקציבה כ-35 מיליון שקל, וממכירת המגרש העירוני הישן בכ-70 מיליון שקל.

איצטדיון הכדורגל של נתניה ייבנה במתחם חדש בשטח 163 דונם, ויכלול גם שטחים לתעסוקה, וכן שטח של תשעה דונם המיועד לשימור באתר ברכת חנון.

שטח האצטדיון עצמו - כ-66 דונם. בשלב הראשון הוא יכיל 12 אלף מקומות ישיבה. בשלב השני של הפרויקט יבנה גם מגרש אימונים ועוד 8,000 מקומות ישיבה. בתום הבנייה יכיל האצטדיון 20 אלף מקומות ישיבה.