גן העיר דורשת להשוות תנאים עם דיזנגוף סנטר: עתרה לקבלת פטור חלקי מאגרת ביוב

חברת הניהול טוענת כי התברר לה שהעירייה נתנה פטור לדיזנגוף סנטר, המקיים פעילות זהה, עוד בתחילת שנות ה-90

חברת ניהול גן העיר, הבעלים והמפעילה של מרכז הקניות והבילוי גן העיר, עתרה לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב נגד עיריית תל-אביב, להצהיר כי היא זכאית לפטור חלקי מאגרת הביוב שהוטלה עליה ממועד תחילת פעילותה ב-1988, או מהמועד שבו ניתן הפטור למרכז הקניות דיזנגוף סנטר.

לטענתה, עוד בשנת ה-90 המוקדמות היא פנתה לעירייה בטענה כי היא אינה אמורה לשלם אגרת ביוב בגין כמויות מים שאינן מוזרמות במערכת הביוב בפועל. טענה זו התבססה על העיקרון שלפיו במסגרת פעילותם של מתקנים כדוגמת מגדלי קירור, מיזוג אוויר ופעולות שוטפות נוספות, רוב כמויות המים מתאיידות ואינן מגיעות כלל למערכת הביוב.

כמו כן, איכות השפכים המשופרת אינה מצדיקה את התעריף הגבוה לאגרת הביוב שבגינה חויבה גן העיר, ולכל היותר ניתן לחייב בתעריף הקבוע בצו המיסים למגורים.

לטענת גן העיר, באמצעות עו"ד לימור דניאלי-שוסטר, התברר לה כי העירייה נתנה פטור חלקי מאגרת ביוב למספר נכסים ברחבי העיר, כגון בית הדר-דפנה, אך המשמעותי ניתן לדיזנגוף סנטר, המקיים פעילות בעלת אופי זהה לזו של גן העיר, עוד בתחילת שנות ה-90.

לדברי גן העיר, אי-מתן פטור מהווה אפליה אסורה, והיא הביעה את הסכמתה שהפטור יינתן לפחות מן המועד שבו ניתן למרכז הקניות המתחרה. גן העיר הגישה עוד לבית-המשפט בקשה לבטל את צו עיקול הנכסים על סך 88 אלף שקל עקב אי תשלום אגרות ביוב עד שנת 2003. לטענתה, אין לקיים כנגדה הליכי גבייה כל עוד שרוי נושא הפטור במחלוקת. (ה.פ 1239/05).