צבא אוסטרליה רכש מאיי.טי.אל אופטרוניקס מערכות ראשונות לקרת אש; צופה פוטנציאל של 10 מיליון דולר למכירות המשך

המערכות שנמכרו הן מדגם מתקדם יותר מאלו שנרכשו לבדיקות על ידי צהל במסגרת פרויקט "רפאים"

צבא אוסטרליה רכש מאיי.טי.אל אופטרוניקס מערכות ראשונות לקרת אש בירי תחמושת חכמה. החברה מסרה (יום ב'), כי לפרויקט האוסטרלי פוטנציאל של עד 10 מיליון דולר. המערכות שנמכרו הן יחידות מסוגן בעולם בדגם מתקדם יותר מאלו שנרכשו לבדיקות על ידי צהל במסגרת פרויקט "רפאים". פרויקט שבוצע בשיתוף פעולה עם תעש.

המערכות שימסרו לצבא אוסטרליה יהיו, על פי מאיי.טי.אל אופטרוניקס, בעלות יכולת להעביר נתוני טווח מטרה לרימונים מתוחכמים הנורים מנשקו של החייל, שיאפשרו בפעם הראשונה לפגוע במטרות חי"ר מחופרות על ידי הנחייה לרימון להתפוצץ מעל לכח המחופר. ובנוסף במטרות הנמצאות "מעבר לפינה" או לגרום לפיצוץ הרימון בתוך חדר לאחר שחדר את החלון.

כמו כן, יכללו המערכות יכולת שידור תמונת המטרה לתוך מערכות שליטה ובקרה וכן נתוני מיקום של המטרה לצורך הצבתם על גבי מפות דיגיטליות. צבא אוסטרליה מתכוון לבחון את הכוונות לצורך החלטה לרכש עתידי.

על פי החברה, במבחנים שנערכו למערכת בצה"ל ובצבאות אחרים הבוחנים את המערכת הצליחו לוחמים לירות רימונים בדייקנות אל תוך חלונות במבנה שהיה בטווח של 150 מטר מעמדת הירי.


עמי רוב, מנכ"ל איי.טי.אל אופטרוניקס מציין, כי במסגרת שינוי התפיסה שנערך לפני כשנה בחברת אי. טי. אל, זוהה תחום בקרת האש לחי"ר כאחד מהתחומים האסטרטגיים לחברה. לצורך זה פותחו בחברה מספר מוצרים, שחלקם נבחנים על ידי צה"ל וצבאות אחרים, ופותחו מערכות תומכות לתחום לוחמת החי"ר המתקדמת על ידי החברות הבנות שבשליטת איי. טי. אל: נ-אור והרכנת. המערכות כוללות, לדבריו, חגורי לחלימה מתקדמים המאפשרים יכולות מיחשוב ותקשורת מתקדמות ללוחמי חי"ר ותוכנות שליטה ובקרה ללוחמי חי"ר הנעים רגלית עד לרמת הגדוד. מערכת מתקדמת מסוג כזה נמכרה כבר לצבא שבדיה, וקונספט ההפעלה שלה יבחן על ידי יחידות מיוחדות של הצבא השבדי במחצית הראשונה של שנת 2006.