שירות חניה עירוני חדש, "סלו-פארק", מתבסס על SMS מטלפון נייד - ורישום חד פעמי בבנק הדואר

חברת סלופארק טכנולוגיות תשווק את שירות החניה החדש "סלו-פארק" באמצעות רשות הדואר. מערכת

"סלו-פארק" מבוססת על טכנולוגיה מתקדמת של זיהוי קול ומאפשרת חניה מסודרת בתשלום באמצעות שימוש בטלפון נייד. התשלום לשירות מתבצע באמצעות חיוב כרטיס האשראי והמנוי יכול לעקוב אחר התשלומים והחניות שבצע באתר האינטרנט של חברת סלופארק טכנולוגיות: www.p6452.com.

השירות החדש החל לפעול לפני כשנה כפיילוט בעיר חדרה, ולאחרונה במספר ערים גדולות ברחבי הארץ, כגון אילת, רחובות, בת-ים, גבעת שמואל, כפר-סבא, נצרת וטבריה. בהמשך מתכוונת החברה להפעיל את השירות בערים גדולות נוספות. מספר מנויי השירות עומד על כמה אלפים.

מהצד של הלקוח היתרונות הם שירות זמין ופשוט, חסכוני בהוצאות החניה ומאפשר מידע על זמן החניה המרבי המותר בעיר, בה חונים באמצעות הודעת SMS ומעקב בזמן אמת על מספר החניות והתשלום לשירות המתבצע באמצעות חיוב כרטיס אשראי. העיריות יכולות ליהנות מהתועלות ביישום המערכת המאפשרת גביה מאורגנת ויעילה, חיסכון בעלויות תפעול והפצה, שליטה ובקרה בזמן אמת (מקוון) על מצב החניה בעיר ומצב ההכנסות מדמי החניה ואף שיפור תדמית העיר.

הרישום לשירות הוא חד פעמי ומתבצע באמצעות חיוג למוקד רשות הדואר בטלפון 171. בעת ההרשמה לשירות קולטת המערכת את שם המנוי, מספר הטלפון הנייד ומספר הרכב, נתונים המסייעים למערכת סלופארק לזהות את הרכב המבצע את החניה. מיד עם סיום הרישום החד פעמי במוקד רשות הדואר מקבל המנוי באמצעות הודעת טקסט קצרה (SMS) לטלפון הנייד את הסיסמא, ובהמשך מקבל מכתב מרשות הדואר עם הסיסמא האישית ומדבקה של סלו-פארק אותה יש להדביק על השמשה הקדמית של הרכב על מנת שפקחי העירייה יוכלו לזהות שמדובר במנוי "סלו-פארק.

המנוי צריך לחייג באמצעות הטלפון הנייד למספר 6452* (אותיות ח' נ' י' ה'). עם זיהוי הרכב. המערכת מבקשת מהמנוי לציין את העיר בה מתבצעת החניה ועם קליטת שם העיר, מודיעה המערכת על מספר הרכב הרשום כמנוי, באמצעות הודעת טקסט (SMS), בה יהיה כתוב "חניה פעילה". מרגע זה הרכב חונה כחוק בחניה עד היציאה מהעיר או עד תום הזמן המרבי לחניה המותר באותה עיר. כן שולחת המערכת למנוי הודעת טקסט בה מצוין הזמן המרבי לחניה.