גמול מתחרטת: לא תרכוש את כל המגרשים בשכונת עיר ימים בנתניה

(עדכון)- תרכוש רק אחד מתוך ארבעת המתחמים * אזורים תרכוש מגרש אחד ובית יאיר תרכוש שניים

חברת גמול נדל"ן בראשות המנכ"ל אורי שלו, חוזרת בה מהצעתה למינהל מקרקעי ישראל, מחודש אוקטובר, לרכישת 4 מתחמים המיועדים לבניית 616 יח"ד בשכונת עיר ימים במערב נתניה. גמול מודיעה כי היא מוותרת על שלושה מארבעת המתחמים, ותרכוש רק מתחם אחד של 12.8 דונם המיועד לבניית 160 יח"ד בשכונה תמורת 38 מיליון דולר (קרקע ועליות נלוות).

גמול הפתיעה בתחילת אוקטובר את ענף הנדל"ן, כאשר הציעה סכום של 250 מיליון שקל עבור ארבעת המגרשים. עבור חלק מהדירות גמול היתה צפויה לשלם סכום שיא של כ-72 אלף דולר לקרקע לדירה בתוספת היטלי פיתוח בסך 18 אלף דולר לדירה.

בעקבות החלטתה, תאלץ גמול לוותר על הערבות שהפקידה בקופת המינהל העומדת על כ-2,500 דולר ליח"ד, כך שבסה"כ ההרפתקאה הפזיזה בנתניה תעלה לגמול כ-1.4 מיליון דולר. גורמים בענף סבורים, כי גמול פועלת כיום נכונה, שכן היתה עשויה להפסיד כסף רב אילו הייתה מתעקשת על הזכייה.

על-פי כללי המינהל, במקרה שהזוכה מוותר על זכייתו הקרקע עוברת למציע שהגיע למקום השני. לגבי אחד מהמגרשים מדובר בחברת אזורים מקבוצת אי.די.בי. את השניים הנותרים תרכוש החברה הירושלמית בית.יאיר.

שכונת עיר ימים מתוכננת מצפון לרמת פולג. בתוכנית בניית בניינים בגובה של 15 קומות ועד 20 קומות. בשכונה כולה ייבנו 4,000 יחידות דיור. 2,000 יחידות ישווקו על-ידי חברת הפיתוח חוף נורדאו, המחזיקה אף היא בקרקעות במתחם.