בציר ראשון למאינד מרכישת סנטורי: ארבעה חוזים, המוערכים במיליון ד' לאחד

בין הרוכשות של מערכות סנטורי: Pulse Mobile ואינדיגו וויירלס

באוגוסט האחרון הודיעה חברת מאינד סי.טי.איי (סימול: MNDO) על רכישתה של חברת Sentori תמורת 5.1 מיליון דולר. היום מגיע הבציר המשמעותי הראשון עבור החברה הישראלית: ארבעה חוזים חדשים ארוכי טווח, המוערכים בשוק במיליון דולר לכל חוזה.

מאינד מתמחה בפתרונות בילינג וטיפול בלקוחות לרשתות VoIP, סלולר והדור השלישי. החוזים הם רב שנתיים, לתקופה ממוצעת של שנתיים עד חמש שנים. מוניקה איזינגר, יו"ר, נשיאת ומנכ"לית מאינד, מציינת כי החוזים של החברה עד כה כללו מכירת רישיון ובעקבותיו שירות. הלקוחות שיישמו את פתרונותיה של סנטורי רכשו, למעשה, מראש חוזי שירות בשווי שנקבע מראש, והערך הכולל של החוזה התפרש על-פני התקופה כולה. איזינגר מוסיפה, כי ההכרה בהכנסות תתחיל ברבעון הרביעי של 2005.

סנטורי האמריקנית נוסדה ב-1994, והיא מספקת פתרונות לבילינג וטיפול בלקוחות, בעיקר לספקיות שירותי דור שלישי בסלולר. כמו כן מספקת החברה פתרונות לחברות MVNO, מפעילות רשתות סלולריות וירטואליות שמשתמשות בתשתיות של החברות הגדולות. בין בעלי המניות הגדולים של סנטורי לפני הרכישה היה בני שטיינמץ, באמצעות STI ונצ'רס.

ארבעת הלקוחות האמריקניים שרכשו את מערכותיה של סנטורי הן Pulse Mobile (GTA Wireless), אינדיגו וויירלס ושתי מפעילות סלולר נוספות, שהחברה לא חשפה את שמן. Pulse מובייל היא ספקית שירותי תקשורת באי גואם שבאוקיאנוס השקט, טריטוריית חסות של ארה"ב, שנמצאת בין הוואי לפיליפינים, ויש בה 170 אלף תושבים. אינדיגו וויירלס היא חברה מפנסילבניה שמספקת שירותים למנויים בשש מדינות בצפון פנסילבניה.

מאז תחילת השנה איבדה מניית מאינד 50% מערכה ושווי השוק של החברה הוא כ-60 מיליון דולר. "