"הרצליה השתלטה שלא כדין על 10.7 דונם בסמוך למרינה"

החברה לפיתוח חוף התכלת (ת"א-הרצליה) וחברת נכסי גוש 6590 טוענות, כי עיריית הרצליה השתלטה שלא כדין וללא ביצוע הליכי הפקעה על המקרקעין שבבעלותן. לטענתן, העירייה סללה המתחם כביש והקימה מכון שפכים על המקרקעין.

שתי החברות הגישו לביהמ"ש תביעה בסך 3.37 מיליון שקל בגין דמי שימוש ראויים בגין הקרקע המוחזקת שלא כדין, החל מאוגוסט 2002, ודמי שימוש ראויים בגין השימוש במכון הביוב ובמתקניו החל מ-1998.

לטענת התובעת, הם גילו ב-2000 שהעירייה תפסה חזקה במקרקעין בבעלותן בשטח של 10.7 דונם ברחוב יורדי ים, סללה עליו כביש אספלט והקימה מכון ביוב על המקרקעין. לטענתן, הדבר נעשה ללא ידיעתן ושלא בהסכמתן, בניגוד לרצונן וללא פירסום הודעה בדבר הפקעת השטחים.

בכתב התביעה נאמר, כי העירייה עושה רווח כפול ומשולש מבניית מכון הביוב, בכך שהיא גובה אגרות ביוב מתושבי המרינה בגין פינוי השפכים של הפרויקט, וגבתה מיליוני שקלים בגין היטל השבחה מיזמי פרויקט המרינה, בלי לפצות את בעלי השטח.

לטענתן, העירייה מנסה להתנער מכל אחריות כספית כלפי התובעות אשר על שטחן נבנה מכון הביוב ללא רשות ובניגוד לחוק.

התובעת מבקשות, באמצעות עוה"ד אורי דויטש ודוד שמעונוב, לחייב את העירייה לשלם להן גם דמי שימוש בגין הקמת שתי אנטנות סלולריות על גג מכון הביוב. התובעת מציינות כי הן שומרות לעצמן את הזכות להגשת תביעת פינוי מהשטח המוחזק. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 2494/05).